Китай розробив пілон для важких безпілотників

У Китаї розробили пілон для важких безпілотників і винищувачів, який дозволяє запускати кілька малогабаритних боєприпасів з однієї підвіски. Фото пускового пристрою, до якого можна прикріпити чотири малогабаритні боєприпаси, були оприлюднені на китайському форумі Guancha.

Як зазначає “Мілітарний”, основна функція цього пристрою полягає в одночасному підвішуванні й запуску кількох малих ракет або іншого типу боєприпасів. Завдяки цьому БПЛА може завдавати комплексних ударів без необхідності багаторазових підльотів.

Які технічні особливості нового пристрою?

Експерти зазначили, що підвісний пусковий пристрій складається з багатозв’язної підвіски та пускової установки, які працюють як єдина система. Така конструкція надійно фіксує боєприпаси під час польоту та забезпечує їхню точну подачу до пускових механізмів.

Які переваги нового пілона?

Серед технічних особливостей нової китайської розробки — модульна конструкція, інтелектуальна система керування з підтримкою “багатоточкового пуску” та “рівномірного розподілу навантаження”, а також можливість одночасного підвішування різних типів вибухівки.

“Цей пристрій не лише збільшує кількість боєприпасів, доступних одному літальному апарату, а й підвищує ефективність виконання бойових завдань, відкриваючи шлях до високоефективних бойових платформ наступного покоління”, — наголосили у виданні.

Нагадаємо, китайські військовослужбовці продемонстрували можливості своїх роботів-собак під час нещодавніх навчань з висадки десанту. Фокус також повідомляв, що китайська модель штучного інтелекту від компанії DeepSeek буде використовуватися у військових цілях.

Відкрито нову категорію заяв у Реєстрі збитків

Міжнародний Реєстр збитків, завданих агресією Російської Федерації проти України, оголосив про відкриття нової категорії для подання заяв — “Втрата житла або місця проживання”. Про це повідомляє Міністерство юстиції України.

“Ця категорія призначена для фізичних осіб, які втратили житло або місце проживання, яке є їх домом — незалежно від реєстрації місця проживання та права власності на нього”, – зазначено у повідомленні.

“Заяви в цій категорії можуть бути подані щодо факту втрати житла або місця проживання, включаючи повʼязану з цим втрату звичайних особистих речей, а також витрати, понесені на забезпечення нового житла або місця проживання, включаючи витрати на переїзд”, – пояснює міністерство.

Які категорії заяв існують?

Заяви про пошкодження або знищення житлового нерухомого майна подаються власниками такого майна у категорії А3.1 “Пошкодження або знищення житлового нерухомого майна”. Заяви щодо особистих речей, які мають виняткову цінність або є рідкісними, можуть подаватися в категорії А3.7 “Інші економічні втрати”, коли ця категорія буде доступна до подання заяв, зазначено у повідомленні.

Усі заяви до міжнародного Реєстру збитків подаються через вебпортал Дія.

Скільки заяв вже подано?

“На сьогодні Реєстром збитків відкрито 14 категорій заяв, зокрема щодо вимушеного внутрішнього переміщення, порушення особистої недоторканності та пошкодження або знищення житлового та нежитлового нерухомого майна”, – зазначили у міністерстві.

Нагадаємо: Раніше повідомлялося, що українці подали до Міжнародного реєстру збитків, завданих агресією Росії проти України, більше 60 тисяч заяв, але верифіковані та прийняті до розгляду 12 тисяч заяв. Станом на квітень 2025 року українці подали через “Дію” до міжнародного Реєстру збитків, завданих агресією Росії, понад 20 тисяч заявок.

Міжнародний реєстр збитків, завданих агресією РФ проти України, у січні відновив прийом заяв щодо пошкодженого або знищеного житла після масштабної кібератаки РФ на реєстри. В березні уряд розширив перелік категорій, за якими українці можуть подавати заяви до Міжнародного реєстру збитків.

25 квітня 2024 року Верховна Рада ухвалила у першому читанні законопроєкт № 10256, який започатковує створення системи обліку осіб, життя та здоров’я яких зазнало шкоди внаслідок збройної агресії РФ.

Енергетичні об’єкти України під захистом другого рівня

В Україні наразі практично всі енергетичні об’єкти захищені другим рівнем захисту. Про це повідомив заступник міністра енергетики України Олександр В’язовченко під час першого міжнародного форуму із захисту критичної інфраструктури, організованого за підтримки Фонду цивільних досліджень та розвитку США (CRDF).

“Збудовані захисні споруди вже довели свою ефективність, зберігши дороговартісне дефіцитне обладнання після прямого влучання ударних дронів, на деяких об’єктах – після кількох атак поспіль”, – зазначив В’язовченко.

За його словами, ворог постійно вдосконалює свої методи атак, впроваджує нові технології. “Відповідно, ми також оперативно реагуємо на ці зміни, вносимо корективи системи захисту”, – стверджує заступник міністра.

Які особливості другого рівня захисту?

Другий рівень захисту енергооб’єктів — це бетонні споруди, призначені для захисту від прямих влучань дронів-камікадзе та їхніх осколків. Ці конструкції є складнішими за базовий пасивний захист (наприклад, сітчастої конструкції габіон) і відрізняються від третього, найскладнішого рівня, який передбачає захист від ракет.

Яка статистика захисту енергетичних об’єктів?

Нагадаємо: Тимчасова слідча комісія ВРУ з питань енергетики оприлюднила статистику, відповідно до якої, 74 обʼєкти на високовольтних підстанціях захищені і ще 45 в процесі завершення побудови захисту.

Митниця України перерахувала 67 млрд грн до бюджету

За результатами роботи у жовтні 2025 року митниця перерахувала до бюджету 67 млрд грн митних платежів, що на 13 млрд грн перевищує результат жовтня минулого року. Про це повідомляє Державна митна служба України.

“На основі даних митних оформлень, порівняно з аналогічним періодом минулого року, обсяги оподаткованого імпорту товарів у жовтні збільшились на 22%“, – говориться у повідомленні.

Які товари забезпечили найбільші надходження?

Основними бюджетоформуючими товарами, що забезпечили найбільші надходження цього місяця, стали:

  • нафтопродукти – 17 млрд грн;
  • автомобілі легкові – 5,1 млрд грн;
  • газ природний, гази нафтові – 2 млрд грн;
  • електрогенераторні установки – 997,5 млн грн;
  • апарати електричні телефонні – 932,5 млн грн;
  • моторні транспортні засоби для перевезення вантажів – 735,1 млн грн;
  • частини та пристрої транспортних засобів – 709,5 млн грн;
  • продукти, що містять тютюн, нікотин та їх замінники – 701,8 млн грн;
  • вугілля кам’яне, антрацит – 683,5 млн грн;
  • трактори, за винятком тракторів товарної позиції 8709 – 657,6 млн грн;
  • шини та покришки пневматичні гумові нові – 605,3 млн грн.

Яка динаміка імпорту та експорту?

Нагадаємо: Протягом січня-серпня 2025 року в Україну імпортували товарів на суму $52,6 млрд, а експортували – на $26,3 млрд. Протягом січня-липня 2025 року в Україну імпортували товарів на суму $45,9 млрд, а експортували – на $23,2 млрд.

Google впроваджує рекламу в новому режимі ШІ

Google підтвердила, що в її новому “Режимі ШІ” з’явиться реклама. Причому вона буде “розумною” і персоналізованою, заснованою на ваших особистих запитах, вподобаннях і навіть даних з Gmail і Google Drive.

На тлі падіння доходів від традиційної пошукової реклами, Google активно шукає нові способи монетизації своїх АІ-сервісів. І, судячи з усього, компанія робить ставку на спонсорські повідомлення всередині нового АІ-режиму, який доповнює класичний пошуковий рядок, пише Bleeping Computer.

Які нові можливості відкриває АІ-пошук?

Сьогодні у Google є дві АІ-функції в пошуку. Перша — AI Overviews (“Огляд від ШІ”), яка дає коротку вижимку вгорі сторінки. Друга, потужніша — це AI Mode (“Режим ШІ”), повноцінний чат-бот у стилі ChatGPT. Саме в ньому і планується впроваджувати новий формат реклами.

Представник Google Роббі Стайн у нещодавньому подкасті пояснив, як це може виглядати. За його словами, АІ-пошук відкриває абсолютно нові можливості для рекламодавців. Наприклад, ви зможете поставити складне, багатоскладове запитання: “Я шукаю ресторан для великої компанії, у мене алергія на горіхи, важливо, щоб було світло і можна було забронювати столик заздалегідь. Що порадиш?” АІ-пошук не тільки підбере відповідні варіанти, а й може показати серед них релевантну рекламу.

Як реклама інтегрується з іншими сервісами?

Або ви можете сфотографувати своє взуття і запитати: “Підбери мені щось схоже, але іншого бренду”. І тут ШІ зможе запропонувати вам рекламні оголошення від взуттєвих магазинів. Що примітно, Google планує інтегрувати у свій ШІ-пошук й інші сервіси, такі як Gmail і Google Drive. Це означає, що для підбору реклами система зможе використовувати інформацію з ваших листів, документів і календаря.

Звучить дещо тривожно, зазначають експерти, але, схоже, це і є майбутнє персоналізованої реклами. Google вже проводить обмежені експерименти з рекламою в АІ-пошуку. Поки що незрозуміло, як саме вона виглядатиме і наскільки настирливою виявиться.

Однак очевидно, що рекламний бізнес, який приносить IT-гігантові десятки мільярдів доларів, тепер еволюціонує, стаючи ще більш “розумним” і всепроникним.

Раніше повідомлялося, що Google Карти отримають важливу функцію на випадок блекаутів. У бета-версії Google Карт для Android знайшли новий режим економії енергії. Він може стати в пригоді, коли заряд батареї закінчується, але необхідна навігація.