Акції Crocs впали на 29% через зниження виручки

Акції компанії Crocs Inc. у четвер впали на 29% — найбільше з березня 2020 року, після того, як виробник взуття попередив про зниження виручки у третьому кварталі приблизно на 9–11%. Про це пише Bloomberg.

Чому знизилася виручка Crocs?

Зазначається, що це значно нижче від середніх очікувань аналітиків, які прогнозували невеликий приріст. Генеральний директор Ендрю Ріс зазначив, що американські споживачі “обережно ставляться до необов’язкових витрат” через зростання цін.

Які кроки планує вжити компанія?

Відвідуваність магазинів знижується, і компанія не може підняти ціни через вплив мит у країнах виробництва. Crocs також планує зменшити обсяги продукції з Китаю, яка нині становить близько 22% від поставок до США. У складних умовах зростаючих мит та економічної невизначеності компанія зосереджується на скороченні витрат, зниженні запасів і зменшенні промоакцій. Аналітики наголошують, що відмова від активних акцій може ускладнити подолання тарифного тиску.

Акції Chugai Pharmaceutical впали на 20% через невдачу

Акції найбільшої японської фармацевтичної компанії Chugai Pharmaceutical у п’ятницю на Токійській біржі впали на 20%. Про це пише The Japan Times. При цьому компанія втратила понад 16 млрд дол ринкової вартості (1 458 єн за акцію), після того, як результати пізньої стадії клінічного дослідження препарату від ожиріння, ліцензованого Eli Lilly & Co., виявилися гіршими за очікування.

Які результати клінічного дослідження?

Пацієнти, які приймали найвищу дозу ліків, втратили в середньому 12,4% ваги, що нижче за 15% у конкурента Novo Nordisk. Окрім того, спостерігалися частіші випадки нудоти та блювання.

Які наслідки для акцій Eli Lilly?

Аналітики відзначають, що ефективність та безпека препарату не відрізняються суттєво від конкурентів, що позначилося на падінні акцій Eli Lilly на 14,5% у США та спричинило значний ризик для прибутків Chugai.

Російська авіація: лише один літак з 15 запланованих

Російські авіабудівники поставили лише один з 15 запланованих комерційних літаків цього року, оскільки санкції щодо іноземних компонентів затримують виробництво, а високі процентні ставки обмежують інвестиції. Про це повідомляє агентство Reuters.

Чому виникли проблеми з виробництвом?

З початку війни в Україні в лютому 2022 року західні санкції заблокували доступ до іноземних літаків та запасних частин. З флотом з понад 700 літаків, на якому домінують моделі Airbus та Boeing, російські авіакомпанії тепер змушені шукати критично важливі компоненти через складні та непрямі імпортні маршрути.

“Немає бази компонентів, немає технологій, немає виробничих потужностей, немає інженерів”, — сказав один із джерел російської авіаційної промисловості. “Створити все це з нуля займе роки, якщо не десятиліття”.

Які наслідки для авіаційного сектора?

Нещодавні серйозні інциденти підкреслюють нагальну потребу в збереженні стану флоту. В кінці липня радянський літак Ан-24, побудований у 1976 році, розбився на Далекому Сході Росії, вбивши всіх 48 осіб на борту. Через кілька днів національний перевізник “Аерофлот” призупинив десятки рейсів після потужної кібератаки.

Проблеми авіаційного сектора з досягненням самодостатності є частиною більш широкого уповільнення промисловості. Відповідно до даних індексу менеджерів із закупівель, промислове виробництво Росії скоротилося в липні найшвидшими темпами з березня 2022 року, а зростання промисловості продовжує сповільнюватися.

Високі відсоткові ставки вплинули на зменшення виробництва автомобілів, банкрутства в вугільному секторі, уповільнення обсягів експорту таких товарів, як метали та нафтові продукти, а також на нездійснені цілі щодо виробництва літаків, як заявляють чиновники та підприємства, що сприяє уповільненню економічного зростання.

“Промисловість зазнає удару швидше і сильніше через сувору монетарну політику”, — сказав Дмитро Полєвой, керівник інвестиційної компанії Astra Asset Management, попереджаючи, що промисловий сектор на межі рецесії.

Нагадаємо: За 11 місяців 2024 року в РФ зафіксували 208 “інцидентів” з іноземними літаками. Це на 29% більше, ніж за аналогічний період 2023 року, коли нарахували 161 випадок.

У червні 2022 року уряд РФ запустив програму розвитку авіаційної промисловості як відповідь на санкції. Мета – побудувати тисячу літаків вітчизняного виробництва до 2030 року. За три роки Росія мала виробити понад 100 повітряних суден. Насправді ж за цей час вдалося випустити лише сім.

Великоваговий транспорт може їздити під час комендантської години

Великоваговий транспорт може здійснювати рейси дорогами Одеської та Миколаївської області під час комендантської години. Про це повідомляє ДСБТ Укртрансбезпека.

“За повідомленням Миколаївської обласної державної адміністрації тимчасово, до 10 вересня 2025 року, у період тривалої спекотної погоди великоваговим транспортним засобам дозволено рух автомобільними дорогами Миколаївської області під час комендантської години”, – говориться у повідомленні.

Це можливо крім випадків наявності реальної загрози життю та безпеці людей, інтересам суспільства чи держави, додає Укртрансбезпека.

Які документи потрібні для перевезень?

Для забезпечення безперешкодного руху водіям і перевізникам потрібно мати при собі та надавати на вимогу службових осіб супровідні документи на вантаж, говориться у повідомленні.

Для здійснення цілодобових (нічних) перевезень вантажів територією Одеської області необхідно завчасно отримати відповідну перепустку, зауважують у Укртрансбезпеці.

Яка ситуація з вантажними перевезеннями?

Нагадаємо: Раніше повідомлялося, що розглядається можливість щодо того, щоб пропускати фури з зерном у комендантську годину, щоб полегшити ситуацію з їх пересуванням. Про це повідомив начальник Миколаївської ОВА Віталій Кім. Він розповів, що цьому сезоні Миколаївщина втратила майже увесь урожай кукурудзи та половину соняшника через посуху.

Раніше повідомлялося, що на ринку вантажних перевезень бракує до 40 тис. водіїв. Великі перевізники мають 130 тис. вантажних автомобілів, і 30% простоюють через нестачу водіїв.

Також повідомлялося, що Україна та Молдова домовились про продовження Угоди про лібералізацію вантажних перевезень між країнами до кінця 2027 року. У квітні цього року “транспортний безвіз” між Україною і Євросоюзом продовжено до кінця 2025 року.

Арешт активів Костянтина Жеваго в Англії та Уельсі

Високий Суд Англії та Уельсу ухвалив рішення про арешт активів Костянтина Жеваго, колишнього власника банку “Фінанси та кредит”, ліквідація якого почалася у 2015 році. Про це повідомляє пресслужба НБУ.

Суд заморозив певні активи Жеваго до рішення щодо позову Національного банку України (НБУ) про визнання і виконання в Англії рішення українського суду, яке зобов’язує його виплатити борг НБУ.

Яка відповідальність покладена на Жеваго?

Шевченківський районний суд Києва ще у 2019 році визнав Жеваго відповідальним за несплату боргу, гарантованого ним особисто за стабілізаційними кредитами, наданими банку “Фінанси та кредит”. Рішення українського суду зобов’язало його сплатити понад 1,5 мільярда гривень. Однак Жеваго не виконав це зобов’язання.

У чому звинувачують Жеваго?

Нагадаємо: Жеваго підозрюють у причетності до схеми щодо розтрати і легалізації 2,5 млрд грн банку “Фінанси та Кредит”. За даними ДБР, офшорна компанія у 2007-2014 рр. відкрила кредитні лінії в іноземних банках, а банк “Фінанси і кредит” поручився за неї перед іноземними банками запорукою у понад 113 млн доларів. У 2015 році іноземні банки стягнули з рахунків “Фінанси і кредит” ці гроші. Заставу вони списали одразу після того, як банк “Фінанси і кредит” оголосили неплатоспроможним.

У 2019 році Національний банк розпочав примусове стягнення з ексвласника банку “Фінанси та Кредит” Костянтина Жеваго 1,5 мільярда гривень за рішенням суду. У березні 2023 року Національний банк отримав можливість продати ПАТ “Київський суднобудівний-судноремонтний завод” олігарха Костянтина Жеваго поза межами процедури банкрутства задля покриття кредиту рефінансування банку “Фінанси та кредит”.