Супертанкер Kalliopi доставить іракську нафту до Індії

Супертанкер Kalliopi доставить майже 2 мільйони барелів іракської нафти до Індії вперше з моменту запровадження санкцій ЄС проти Nayara Energy. Про це пише Bloomberg.

Судно класу VLCC Kalliopi, що управляється грецькою Dynacom Tankers, прямує до порту Вадінар і має прибути до терміналу пізно ввечері 28 липня. На борту — іракська нафта з Басри, призначена для приватної індійської компанії Nayara Energy.

Чому це важлива подія?

Це перша неросійська поставка до цього НПЗ після того, як компанія, частково підконтрольна «Роснефть ПАО», потрапила під санкції ЄС. Відтоді багато танкерів уникали цього терміналу, а в керівництві Nayara відбулися зміни.

Хто фрахтував судно, наразі невідомо. Коментарів від Nayara та Dynacom поки що не надійшло.

Які наслідки для ринку?

Світові ринки уважно стежать за маршрутом Kalliopi, оскільки він може вказувати на зміну стратегії постачання нафти Nayara на тлі санкційного тиску. Нагадаємо: Підтримувана Росією індійська нафтова компанія Nayara Energy призначила Сергія Денисова новим генеральним директором.

Reliance, яка переробляє майже 600 000 барелів нафти на день, почала відходити від сировини з Росії на тлі нових санкцій Євросоюзу на дизель, вироблений з російської нафти.

Другий танкер змінив плани щодо завантаження пального на заводі Nayara Energy в Індії після введення санкцій ЄС. Нафтовий танкер Talara, зафрахтований великою енергетичною компанією BP, вийшов з порту Вадінар індійського нафтопереробного заводу Nayara Energy, що потрапив під санкції, так і не завантаживши дизельне паливо.

Обвинувальний акт проти трьох працівників за незаконний видобуток

Прокурори Спеціалізованої екологічної прокуратури Офісу Генерального прокурора скерували до суду обвинувальний акт стосовно трьох працівників спеціалізованого підприємства, яке незаконно видобувало корисні копалини у великому розмірі. Про це повідомляє Офіс Генерального прокурора.

Які дії вчиняли обвинувачені?

“Підприємство, яке займається видобуванням піску та має у власності спеціалізовану техніку, надаючи послуги іншому підприємству, протягом 2023 року видобувало пісок з річки Десна у Київській області в межах Осещинського та Деснянського-верхнього родовищ”, – говориться у повідомленні.

Встановлено, що в серпні 2023 року обвинувачені незаконно видобули з Десни 8 тис тон піску за межами Деснянського-верхнього родовища, на підставі складених актів завантажили на баржі та перемістили до місця зберігання у м. Києві. Такими діями завдано шкоду довкіллю на суму понад 6 млн грн.

Які наслідки для обвинувачених?

“Під час досудового розслідування представники потерпілого у межах кримінального провадження заявили цивільний позов про стягнення завданої довкіллю шкоди. Прокурори з метою забезпечення цивільного позову наклали арешт на майно обвинувачених та підприємства, яке виконувало роботи”, – повідомляє ОГП.

Досудове розслідування у кримінальному провадженні здійснювало Головне слідче управління Національної поліції України за оперативного супроводу Головного управління з протидії системним загрозам управління державою ДЗНД СБУ.

Нагадаємо: Раніше повідомлялося, що прокуратура повідомила про підозру директору однієї з приватних компаній, яка незаконно добувала пісок у Житомирської області і нанесла державі збитків на 2,513 млрд гривень.

Раніше повідомлялося, що Служба безпеки України та Офіс Генерального прокурора зібрали масштабну доказову базу щодо незаконного захоплення промислових підприємств та розграбування українських надр на тимчасово окупованих територіях. Значну кількість комплексів вугледобувної, металургійної та коксохімічної промисловості “привласнив” та незаконно експлуатував український бізнесмен-втікач Сергій Курченко.

Також повідомлялося, що український бізнесмен разом зі спільниками допоміг громадянину росії незаконно вивести з-під санкцій РНБО стратегічно важливі для економіки держави підприємства, вартість яких складає близько 1 млрд грн. За даними ЕП, йдеться про компанію “Юнігран”. І у справі фігурують український бізнесмен Сергій Шапран та росіянин Ігор Наумець.

Також повідомлялося, що у Звенигородському районі Черкаської області директор структурного підрозділу одного з місцевих підприємств організував незаконний видобуток корисних копалин загальнодержавного значення.

БЕБ закрила 11 точок продажу нелегального тютюну в Києві

Бюро економічної безпеки припинило діяльність 11 точок продажу нелегальної підакцизної продукції в торговельних центрах Києва. Про це повідомляє пресслужба БЕБ.

Яка схема продажу була організована?

Детективи встановили, що група осіб організувала незаконну схему продажу тютюнових виробів на, так званих, “острівках” – малих торгових точках. Продукцію реалізовували без необхідних ліцензій та марок акцизного податку.

Що було вилучено під час обшуків?

В ході 11 санкціонованих обшуків правоохоронці вилучили електронні сигарети, вейпи та рідини до них орієнтовною вартістю 8 млн грн. Наразі тривають слідчі дії. Призначено судові експертизи, встановлюється коло осіб, причетних до організації та ведення незаконної діяльності.

Нагадаємо: Детективи Територіального управління Бюро економічної безпеки у Волинській області завершили досудове розслідування у кримінальному провадженні щодо групи осіб, які незаконно виготовляли та реалізовували тютюнові вироби.

Кредитування міст: 3 млрд грн від банків у 2025 році

Державні Ощадбанк, Укргазбанк та Укрексімбанк у другому кварталі 2025 року надали українським містам 10 кредитів на загальну суму 3 млрд грн. Про це свідчить інформація Міністерства фінансів, передає Інтерфакс-Україна.

Які міста отримали найбільші кредити?

Згідно із нею, найбільше кредитів видав Укргазбанк – сім кредитів на загальну суму 1,93 млрд. Зокрема, Львів отримав найбільший кредит – на 650,5 млн грн. Дніпро отримав два кредити від вказаного банку на загальну суму 543,1 млн грн. Кривий Ріг залучив в Укргазбанку два кредити на загальну суму 394,3 млн грн. Запоріжжя теж отримало кредит у розмірі 300,0 млн грн.

Які кредити надали інші банки?

Ощадбанк видав два кредити загальною сумою 968,0 млн грн: Перший кредит отримав Львів – 668,0 млн, Другий кредит отримав Дніпро – 300,0 млн грн.

Нагадаємо: Ощадбанк та Укрексімбанк отримали право власності на столичний торгово-розважальний центр Гулівер через борги його власника.

Зростання інтересу до китайських авто в Україні

Від початку 2025 року в Україні спостерігається стабільне зростання інтересу до автомобілей із Китаю. У першому півріччі українці зареєстрували понад 6,3 тисячі нових і вживаних авто китайського виробництва. Про це повідомляє Інститут досліджень авторинку.

Які моделі користуються найбільшим попитом?

Йдеться, що найвищий показник – у червні: 1447 реєстрацій, із яких понад тисяча припала на нові машини. Серед нових авто, вироблених у Китаї, 81% (4185 з 5162) були електромобілями. Бензинові моделі склали 10,6% (550 авто), а ще 3,8% – це гібриди (197 машин). Дизель трапляється вкрай рідко – лише 0,3% (18 авто), йдеться в дослідженні.

Зазначається, що абсолютним лідером стала марка BYD – 1719 зареєстрованих машин. Далі – Zeekr (860 шт.) і Honda (838 шт.), яка хоч і японська за походженням, активно збирає окремі моделі в Китаї. У десятці також Audi, MG, Volkswagen, Chery, Changan, Denza та Haval.

Які автомобілі стали бестселерами?

Беззаперечним бестселером серед нових авто китайського виробництва став BYD Song Plus – саме цей кросовер обрали тисяча українських покупців. Стабільний попит мають Honda e:NS1, Zeekr 7X, Zeekr 001, BYD Sea Lion, а також Audi Q4, Volkswagen ID.4, Chery Tiggo 4 Pro і BYD Yuan.

Частка вироблених у Китаї нових авто серед усіх перших реєстрацій у січні-червні 2025 року становила 1,2%, повідомляють аналітики. У групі вживаних китайських легковиків, що вперше з’явилися в українських реєстрах, електромобілі становили понад 85% від загальної кількості. Ще 11% – бензинові моделі, 4% – гібриди. Дизель практично відсутній (1 авто за пів року).

Лідер серед брендів – Zeekr із результатом 304 реєстрації. Також у лідерах – BYD, Tesla (зі шанхайського заводу), Audi, Volvo, MG, Polestar, Volkswagen, Mercedes-Benz і Buick. Zeekr 001 – найпопулярніша модель серед уживаних китайських авто в Україні. У топі також Zeekr 7X, Polestar 2, MG ZS, Tesla Model 3, BYD Song Plus, Buick Envision, Denza N7, Audi Q4 та Volvo XC60.

Середній вік у цій підгрупі – лише 2,5 роки, йдеться в дослідженні. Частка вироблених у Китаї авто серед загальної маси перших реєстрацій легковиків з пробігом за підсумками першого півріччя 2025 року склала 1,7%.

Нагадаємо: За даними “Укравтопром”, впродовж травня українці придбали 1580 легкових авто, ввезених з Китаю. Це на 70% більше, у порівнянні з травнем 2024 року.