Уряд удосконалив механізм держпідтримки для домогосподарств

Уряд України вдосконалив механізм отримання державної підтримки для домогосподарств, які встановлюють генеруючі установки, що виробляють електричну енергію з альтернативних джерел. Про це повідомляє Міністерство енергетики у Телеграм.

“За поданням Міністерства енергетики Кабінет Міністрів України удосконалив механізм отримання державної підтримки фізичним особам, які встановлюють у власних домогосподарствах генеруючі установки, що виробляють електричну енергію з альтернативних джерел енергії”, – йдеться у повідомленні.

Відповідні зміни внесені до постанови Кабміну від 7 червня 2024 року. Схвалений новий механізм передбачає надання фінансової державної підтримки у вигляді компенсації основного тіла кредиту у розмірі 30% замість щомісячної компенсації відсоткової ставки за таким зобов’язанням. “Запропонований механізм є більш вигідним”, – стверджує міністерство.

Які переваги нового механізму?

Позичальники отримають одразу здешевлення вартості кредиту для придбання обладнання та його встановлення; держава та потенційні донори, які готові надавати фінансування, зможуть прорахувати необхідні суми коштів, які потрібно буде залучити для надання фінансової державної підтримки.

Згідно з пояснювальною запискою до законопроєкту, для фінансування держпідтримки пропонують залучати кошти, “які буде залучено у міжнародних фінансових організацій”. У разі зміни механізму державної підтримки прогнозована сума компенсації тіла кредиту 30% складе 122,52 млн грн вже до кінця року.

Які прогнози щодо кількості учасників програми?

У 2026-2028 роках прогнозована сума компенсації складе 433 млн грн наступного року, 465 млн грн у 2027 році та 499,9 млн грн у 2028 році. Очікується, що у 2026 році програмою скористаються 4337 осіб, у 2027 році – 4639 осіб, а у 2028-му – 4971 особа.

“Ухвалене урядом рішення сприятиме збільшенню кола осіб, які зможуть придбати та встановити гібридні системи електропостачання, ефективній співпраці з міжнародними фінансовими організаціями та донорами в процесі залучення коштів для реалізації механізму”, – зазначається у повідомленні.

Очікується, що це посилить енергетичну безпеку держави в умовах руйнації об’єктів електрогенерації та енергетичної інфраструктури внаслідок військової агресії Російської Федерації проти України.

Як зазначила міністр енергетики України Світлана Гринчук, програма пільгового кредитування для придбання та встановлення гібридних систем електропостачання, яку уряд запровадив, минулого року набула значної популярності. “З початку її реалізації було укладено 3 035 кредитних договорів з фізичними особами на загальну суму понад 1 млрд грн та сумарною потужністю обладнання понад 26 МВт”, – повідомила очільниця міністерства.

“Для подальшого функціонування цієї програми Міненерго проведено активну роботу для залучення коштів, зокрема з міжнародними партнерами та фінансовими інституціями”, – зазначила Гринчук.

Нагадаємо, що уряд також затвердив програму виплат одноразової грошової допомоги розміром 6500 грн для найбільш вразливих категорій громадян в рамках пакета “Зимова підтримка”. Міністерство розвитку громад та територій України та Програма розвитку ООН (ПРООН) підписали фінансову угоду, що дає старт програмі “Рішення у сфері відновлюваної енергії”. Ініціатива загальною вартістю 16,5 млн євро передбачає встановлення сонячних панелей, теплових насосів та акумуляторних систем на об’єктах соціальної інфраструктури: школах, лікарнях, дитячих садках.

У липні повідомлялося, що сонячна енергетика вперше стала найбільшим джерелом електроенергії в Європейському Союзі, випередивши атомну, вітрову та вугільну. У січні повідомлялося, що Європейський Союз вперше отримав більше енергії від сонця, ніж від спалювання вугілля. Глобальний попит на електроенергію протягом наступного десятиліття зросте приблизно на 30% через активне поширення електромобілів, розбудову дата-центрів та зростання потреб в опаленні й охолодженні будівель.

Чи шкодить мило вашій шкірі? Поради дерматолога

Як мило впливає на шкіру?

Для багатьох вмивання милом зранку здається звичною і нешкідливою практикою. Проте, за словами зіркового дерматолога та косметолога Дарії Тіщенко, такий ритуал може руйнувати природний захист шкіри, що призводить до різних захворювань.

Експерт зазначила, що звичайне мило має pH 9-11, тоді як pH здорової шкіри становить 4,5-5,5. Це порушує природний кислотно-лужний баланс і руйнує захисний гідроліпідний бар’єр. Миючі компоненти в милі є надто жорсткими для тонкої шкіри обличчя, вимиваючи природні ліпіди, які захищають шкіру від зовнішніх впливів.

Багато людей помилково вважають, що відчуття “скрипучої чистоти” після вмивання милом є ознакою здоров’я. Однак це сигнал про пошкодження захисного шару. Пересушена шкіра починає компенсаторно виробляти більше себуму (шкірного сала), що призводить до жирного блиску вже через кілька годин після вмивання. “Виходить замкнене коло: ми вмиваємось милом, щоб позбутися жиру, а шкіра у відповідь виробляє його ще більше”, – зазначила Тіщенко.

Як правильно вмиватися вранці?

Дерматолог рекомендує вмиватися вранці лише теплою водою, щоб не пересушити шкіру. Замість мила найкраще використовувати гелі та пінки для вмивання, емульсії, молочко чи інші варіанти, які підходять саме вашій шкірі. Також можна звернутися до спеціаліста, який правильно визначить тип шкіри та підбере безпечний засіб.

Після нанесення гелю варто легко масажувати шкіру пальцями круговими рухами протягом 20-30 секунд, уникаючи надмірного тертя. В кінці потрібно змити засіб теплою водою.

Увага: Цей матеріал має виключно загальноосвітній характер і не є медичною консультацією. Інформація призначена для ознайомлення з можливими симптомами, причинами та методами виявлення захворювань, але не повинна використовуватись для самодіагностики або самолікування. У разі проблем зі здоров’ям обов’язково зверніться до кваліфікованого лікаря.

Обгін на дорозі: як правильно виконати маневр?

Задача з теми про обгін: за якою з траєкторій водієві жовтого автомобіля можна виконати обгін у зображеній на малюнку ситуації? Завдання запропонував канал “За! Правилами”.

Які варіанти відповіді?

Варіанти відповіді:

  • За траєкторією А.
  • За траєкторією Б.
  • Обидві траєкторії дозволені.
  • Обидві траєкторії заборонені.

Як розібратися в задачі?

Траєкторія А — це обгін лише синього автомобіля, а траєкторія Б — і синього, і червоного. На ділянці встановлено дорожній знак 3.25 “Обгін заборонено” та табличка до нього 7.1.1 “Відстань до об’єкта”. Разом вони повідомляють, що обгін буде заборонено через 800 метрів. Отже, у зображеній ситуації знаки не забороняють водію жовтого авто виконати обгін.

Чи можна обігнати одразу два автомобілі?

Читаємо пункт 14.5 ПДР: “Водій транспортного засобу, який виконує обгін, може залишитися на смузі зустрічного руху, якщо після повернення на раніше займану смугу йому доведеться знову розпочати обгін, за умови, що він не створить небезпеки зустрічним транспортним засобам, а також не перешкоджатиме транспортним засобам, які рухаються за ним з більш високою швидкістю”. Таким чином, водій жовтого авто може обігнати автомобілі, як по одинці, так й разом.

Правильна відповідь №3. Раніше ми пропонували цікаві задачі з правил дорожнього руху: Хитрий тест ПДР: хто порушує правила? Тест з ПДР на перехресті: хто проїде останнім?

Надійність Audi Q3: Чому варто обрати цю модель?

Хоча японські кросовери Toyota та Honda славляться своєю надійністю, вони часто поступаються європейським аналогам у преміальності та захопливості водіння. Проте, німецькі бренди, включно з Audi, не завжди є найнадійнішими, тому важливо знати, яку модель обрати.

Чому Audi Q3 є надійним вибором?

Компанія Audi нещодавно посіла останнє місце в дослідженні якості JD Power. Наприклад, 7-місний Q7 може мати дорогі проблеми з пневматичною підвіскою, а деякі модельні роки Q5 страждали від надмірної витрати мастила. З огляду на це, деякі старіші моделі бренду можуть похвалитися набагато кращою репутацією з погляду якості та надійності. Наприклад, Audi Q3 зарекомендував себе як справді надійна маленька модель, що чудово підходить для невеликих сімей.

Які відгуки про Audi Q3?

98% власників, які залишили відгук про Q3 на Kelley Blue Book, з задоволенням рекомендують його, надавши середню оцінку 4,9 з 5, включно з ідеальними 5 з 5 за надійність. Це робить Q3 однією з найбільш впевнених вживаних моделей Audi на цей час. Модель 2015 року отримала від JD Power оцінку якості та надійності 85/100. Крім того, CarEdge повідомляє, що ймовірність необхідності капітального ремонту Q3 нижча, ніж у середньому по сегменту.

Яка вартість Audi Q3 в Україні?

За даними великих автомобільних майданчиків, середні ціни на Audi Q3 2015–2018 років випуску в Україні коливаються від 15 000 до 19 000 доларів, залежно від року, пробігу, комплектації та технічного стану.

Скільки служать акумулятори плагін-гібридів?

Популярність плагін-гібридних автомобілів (PHEV) зростає, особливо серед тих, хто шукає баланс між електромобілями та звичайним ДВЗ. Проте їхня привабливість значною мірою залежить від стану тягової батареї. Німецькі експерти з ADAC проаналізували тисячі вживаних моделей, щоб визначити, скільки реально служить акумулятор PHEV.

Які висновки зробили експерти ADAC?

Німецька експертна організація ADAC дослідила 28 500 вживаних плагін-гібридів, щоб оцінити фактичну місткість їхніх батарей та фактори, що впливають на деградацію акумулятора. Мінімальні показники місткості виглядають наступним чином:

  • після 50 000 км: щонайменше 92%;
  • після 100 000 км: щонайменше 88%;
  • після 150 000 км: щонайменше 84%;
  • після 200 000 км: щонайменше 80%.

Що впливає на ресурс акумулятора?

Фактори, що впливають на деградацію батареї, включають:

  • Частота використання та заряджання. Чим частіше власник заряджає та використовує PHEV у режимі нульового викиду, тим швидше відбувається деградація батареї. За 200 000 км пробігу різниця між найрідше та найчастіше заряджуваними авто може сягати майже 10% місткості.
  • Бренд автомобіля. Моделі Volkswagen Group, Volvo та Mercedes демонструють меншу втрату місткості навіть за великого пробігу. Моделі BMW показали суттєво різні результати залежно від інтенсивності використання в електричному режимі. Акумулятори Mitsubishi та Ford спочатку демонстрували значне падіння місткості, але згодом цей процес сповільнювався (у Mitsubishi) або потребував додаткового дослідження (у Ford через малу кількість даних).

Які рекомендації надає ADAC?

ADAC зазначає, що гарантійні умови (зазвичай 8 років або 160 000 км) часто вимагають падіння місткості до критичних 70% та нижче. Оскільки більшість автомобілів у дослідженні показують кращі результати, лише незначна їхня кількість потрапляє під гарантійний ремонт. Експерти рекомендують покупцям вживаних PHEV обов’язково перевіряти фактичну місткість тягового акумулятора перед покупкою. Для збереження довговічності акумулятора ADAC радить заряджати його лише до 80% ємності, якщо це можливо.