Затримки у виплатах програми ‘Національний кешбек’

Платежі за програмою ‘Національний кешбек’ не надходять на рахунки українців протягом двох місяців через брак фінансування для програми. Про це йдеться у публікації ЕП.

Користувачі програми скаржаться, що востаннє отримували платіж за ‘нацкешбеком’ на початку вересня. Це був платіж за покупки, здійснені у липні, який надійшов із запізненням (мав надійти до кінця серпня). Водночас платіж за серпень досі перебуває ‘в обробці’.

За даними співрозмовників ЕП в уряді, фінансування на здійснення виплат кешбеку у бюджеті немає. Його планували ‘перекидати’ з резервного фонду, однак кошти закінчилися і там, через що власне й відбуваються затримки платежів.

Коли українці отримають свої гроші?

Співрозмовники ЕП у Мінфіні запевняють, що рішення про виділення коштів з резервного фонду ухвалили, і вже невдовзі кошти мають надійти на рахунки українців. Проте коли саме це може статися, там не уточнили.

Які нові ініціативи планує уряд?

Попри проблеми з фінансуванням цієї програми підтримки, в уряді вже анонсували нові ініціативи. Зокрема, роздачу по 1000 грн всім охочим, одноразовий платіж у розмірі 6500 грн соціально вразливим верствам населення, а також безкоштовні поїздки залізницею в межах 3000 км. В уряді вважають, що ці ініціативи коштуватимуть бюджету 14 млрд грн.

Проте такі розрахунки викликають сумніви. Зокрема, минулої зими виплату у розмірі 1000 грн отримали 14,4 млн українців (видатки відповідно становили 14,4 млрд грн). Також сумніви викликає й теза про те, що програма ‘УЗ-3000’ нічого не коштуватиме бюджету, з якого вже сплачуються кошти на покриття збитків ‘Укрзалізниці’.

Нагадаємо: Програма ‘Національний кешбек’ стартувала у тестовому режимі 2 вересня 2024 року, офіційний запуск відбувся 11 жовтня 2024 року. Востаннє про виплату кешбеку влада звітувала на початку вересня, коли заявили, що виплатили українцям рекордні 5,07 млрд грн. Отримані за програмою кошти можна витратити до кінця 2025 року на комунальні та інші послуги, книжки та ліки, зареєстровані в програмі. Також кошти можна спрямувати на благодійність, купити військові облігації або задонатити на ЗСУ.

П’ять помилок при виборі Android-смартфона

Щороку на ринку з’являються нові моделі Android-смартфонів. Початківці можуть розгубитися, адже відрізняються не лише ціни, а й дизайн, функціонал. Важливо правильно вибрати телефон, який потрібен саме вам.

Яка кількість пам’яті вам потрібна?

Люди часто неправильно оцінюють, скільки пам’яті їм потрібно на телефоні, і потім розчаровуються, що вільного місця майже не залишилося. Експерти радять підходити до цих розрахунків відповідально, адже ігри, застосунки та фотоархів, що зростає щодня, потребуватим великого сховища. Більшість смартфонів мають 128 ГБ пам’яті в базовій комплектації, і багатьом цього може бути достатньо.

Чи варто чекати розпродажів?

Імпульсивна купівля нового смартфона в день запуску або протягом кількох тижнів після нього — ще одна поширена помилка. Для більшості Android-смартфонів знижки починаються найближчими місяцями після випуску, тому, якщо термінової необхідності немає, краще дочекатися знижок і купити новий гаджет з вигодою. Іноді при попередньому замовленні телефону пропонують бонуси, але дочекатися знижок буде розумнішим рішенням.

Чи важливе програмне забезпечення?

Якщо ви не плануєте вже за рік купувати новий телефон, обов’язково ознайомтеся з політикою оновлення програмного забезпечення, яку пропонує виробник. Буває, що користувачі ігнорують цей аспект і стають власниками застарілих смартфонів швидше, ніж очікували. Багато виробників обіцяють своїм гаджетам щонайменше п’ять років оновлень, але трапляються й такі, хто обмежується лише парою років.

Часто користувачів підводить надмірне захоплення заявленими цифрами в технічних характеристиках телефону. Наприклад, 100-мегапіксельна камера не завжди забезпечить кращу якість знімків, ніж 48-мегапіксельна. Також смартфон з потужнішим акумулятором може виявитися менш витривалим, ніж гаджет з меншим за документацією акумулятором.

Нарешті, визначте для себе, навіщо саме вам потрібен телефон. Якщо ви не фанат фотографії, не варто витрачати кошти на преміальний камерофон. Якщо не граєте в мобільні ігри, геймерські моделі вам явно не підійдуть. Дивіться не на рейтинги і рекламу, а на свої реальні потреби.

Затримки поїздів в Україні через атаки на інфраструктуру

Через атаку на залізничну інфраструктуру поїзди у східних регіонах України змінюють маршрут та рухаються з затримками. Про це у Telegram інформує АТ “Укрзалізниця”.

“Сьогодні вночі ворог атакував Запорізьку, Дніпропетровську та Харківську області, на щастя, постраждалих немає, однак пошкоджена залізнична інфраструктура”, – говориться у повідомленні.

Які поїзди зазнали змін у маршруті?

Низка поїздів східного напрямку прямують зміненими маршрутами, і відповідно – затримками. Йдеться про наступні рейси: №102 Херсон – Гусарівка, №104 Львів – Гусарівка, №712 Київ – Гусарівка, №92 Одеса – Гусарівка. Також поїзд №733 Дніпро – Київ рухається з допоміжним локомотивом, орієнтовне відставання від графіка менше години.

Які ще затримки очікуються?

Через пошкодження на Донецькому та Запорізькому напрямках, затримки до 5 годин таких поїздів: № 31/32 Запоріжжя – Перемишль, № 119/120 Дніпро – Хелм, яким також доправляємо причіпні вагони Павлоград – Київ, № 37/38 Запоріжжя – Київ.

“Також із запізненням курсуватимуть окремі приміські поїзди на Сумщині, а також з Чернігівщини до Києва — просимо врахувати це під час планування своїх поїздок”, – повідомляє УЗ.

Нагадаємо: В ніч на 6 листопада Росія атакувала Україну 135-ма безпілотниками, протиповітряна оборона знешкодила 108 ворожих дронів, 27 БпЛА влучили. Повідомлялося, що вісім людей постраждали та вирували кілька пожеж у місті Кам’янське Дніпропетровської області внаслідок російського удару безпілотниками.

Скорочення рейсів у США через дефіцит авіадиспетчерів

Починаючи з п’ятниці, у 40 великих аеропортах США кількість рейсів уріжуть на 10%, оскільки федеральні авіаційні чиновники намагаються полегшити дефіцит авіадиспетчерів, поглиблений урядовим шатдауном. Про це повідомляє агентство Financial Times.

Міністр транспорту США Шон Даффі в середу заявив, що Федеральне авіаційне управління (FAA) почне скорочувати рейси, аби зберегти безпеку авіаперельотів на тлі шатдауну та національної нестачі близько 2 000 диспетчерів. Перелік 40 аеропортів оприлюднять у четвер, сказав адміністратор FAA Браян Бедфорд на спільній пресконференції з Даффі, додавши, що рішення буде “засноване на даних”.

Які аеропорти потраплять під скорочення?

“Йдеться не про те, у яких авіакомпаній більше рейсів і звідки. Йдеться про те, де найбільший тиск і як його зняти”, – зазначив Даффі. Бедфорд і Даффі попередили, що можуть запровадити додаткові обмеження, якщо початкові кроки не знімуть кадрового тиску.

Як це вплине на авіакомпанії?

United Airlines заявила, що “зосередить скорочення розкладу на регіональних і внутрішніх магістральних рейсах”, а міжнародні та міжхабові перельоти планує не зачіпати. American Airlines повідомила, що “очікує додаткової інформації від FAA, щоб визначити, які рейси будуть зачеплені”, але “переважна більшість подорожей наших клієнтів не постраждає”.

За даними FAA, щодня через аеропорти США проходять близько 3 млн пасажирів на понад 44 тис. рейсів. Обмеження торкнуться комерційних і вантажних рейсів на внутрішніх і міжнародних напрямках, а також космічних запусків.

Бедфорд сказав, що повітряний простір США працює безпечно й ефективно, але аналіз виявив “ознаки втоми” серед диспетчерів. Шатдаун тим часом входить у рекордний п’ятий тиждень, і ознак домовленості про відновлення роботи уряду мало.

Нагадаємо: Понад 8 тисяч рейсів у США зазнали затримок на тлі триваючих прогулів та відсутності авіадиспетчерів і на фоні 26-го дня часткового призупинення роботи федерального уряду.

Ціни на нафту зросли: що стало причиною?

Ціни на нафту знову піднялися, оскільки занепокоєння щодо надлишку пропозиції послабшали. Це сталося після того, як ціни закрилися на мінімумі за два тижні напередодні через слабкий попит. Про це повідомляє агентство Reuters.

Ф’ючерси на нафту марки Brent зросли на 17 центів (+0,27%) і становлять $63,69 за барель, тоді як WTI піднялися на 18 центів (+0,3%) до $59,78. Світові ціни на нафту знизилися третій місяць поспіль у жовтні через побоювання профіциту: ОПЕК і союзники нарощували видобуток, а виробництво поза ОПЕК також зростає.

Чи вплинули санкції на ринок нафти?

Водночас, після санкцій США та Британії проти найбільших російських нафтокомпаній два тижні тому, ринок пом’якшив