Мексиканські вчені створили новий цинк-повітряний акумулятор

Що таке цинк-повітряний акумулятор?

Мексиканські вчені створили прототип цинк-повітряного акумулятора, який продовжує працювати навіть після того, як його пробили цвяхом, потримали у вогні та занурили у воду. Ця батарея не тільки безпечніша за літій-іонні аналоги, а й дешевша у виробництві.

Які переваги нової технології?

Дослідницька група під керівництвом Ное Архони з Центру передових досліджень матеріалів розробила АКБ, позбавлену головних недоліків літієвих батарей — ризику загоряння і залежності від дорогих і дефіцитних металів, пише Tech Xplore.

Замість легкозаймистого рідкого електроліту, який використовується в літій-іонних елементах, у новій альтернативі застосовується комбінація цинку і кисню. Це рішення робить батарею фундаментально негорючою. Щоб мінімізувати кількість металу і зробити батарею ще дешевшою, експерти впровадили спеціальний вуглецевий лист, в який вбудовані окремі атоми нікелю. Цей шар, у поєднанні з новим гелевим полімерним електролітом і цинком, став основою стійкості батареї.

Які результати тестування?

Прототип пройшов серію жорстких випробувань. Батарею пробивали цвяхом, тримали у відкритому полум’ї та топили у воді — і вона продовжувала працювати. Ще одна важлива перевага — стійкість до екстремальних температур. На відміну від літій-іонних акумуляторів, які втрачають ємність на морозі, нова технологія однаково добре функціонує як за дуже низьких, так і за надвисоких температур.

Хоча технологія ще потребує доопрацювання, вона забезпечує вагомі плюси порівняно зі звичними елементами з літію. Відсутність легкозаймистих компонентів і мінімальна кількість металу виключають ризик загоряння. Цинк, нікель і вуглець, на відміну від дорогих літію і кобальту, легко і дешево видобуваються, що знизить вартість виробництва.

У майбутньому вчені планують зробити батарею ще більш екологічною, інтегрувавши в неї біорозкладні складові. Після закінчення терміну служби такі акумулятори можна буде просто “закопати в землю”, де вони стануть добривом для рослин. У подальших дослідженнях нікель планують замінити на залізо — ще більш поширений і нетоксичний метал.

“Якщо ми хочемо мати по-справжньому безпечні батареї, ми повинні розробляти їх з використанням одноатомних каталізаторів. Це майбутнє зберігання енергії”, — підсумував дослідник Архона.

Раніше повідомлялося про ще один прорив: створено батарею, яка взагалі не втрачає заряд. Вчені показали теоретичну модель батареї, здатної заряджатися і зберігати енергію практично без втрат. Відкриття задіє унікальні властивості квантової механіки.

Ціни на молочні продукти в Україні: аналіз за місяць

За останній місяць в Україні подешевіли лише певні види свіжої молочної продукції та сирів. Про це повідомляє аналітик Асоціації виробників молока Георгій Кухалейшвілі.

Чому ціни на молочні продукти залишаються високими?

«Ціни на молочний ряд в українських супермаркетах залишаються високими через зростання витрат виробників на електроенергію, попри слабкий попит на внутрішньому ринку та падіння цін на молочні продукти на експортних ринках», – зазначив він.

Які ціни на молочні продукти в Україні?

Згідно з даними асоціації, молоко пастеризоване жирністю до 2,6% в плівці в середньому коштує 47,61 грн за кг, що на 59 коп. (-1%) менше порівняно з попереднім місяцем, але на 8,05 грн (+20%) більше відносно минулорічного періоду.

Кефір жирністю 2,5% в плівці в середньому коштує 57,16 грн за кг, що на 42 коп. (+1%) більше ніж місяць тому, але на 8,39 грн (+17%) дорожче ніж торік.

Сметана жирністю 15% в стаканах в середньому коштує 189,99 грн за кг, що на 2,77 грн (+1,5%) більше порівняно з попереднім місяцем, але на 32,84 грн за кг (+21%) більше відносно минулорічного періоду.

Середня ціна на йогурт питний жирністю від 1,6% до 2,8% в пластикових пляшках становила 114,49 грн за кг, що на 1,29 грн (-1,1%) менше відносно попереднього місяця, але на 15,64 грн (+16%) більше відносно минулорічного періоду.

Середня ціна на сир кисломолочний жирністю 9% становила 288,91 грн за кг, що на 4,53 грн (-2%) менше відносно попереднього місяця і на 37,44 грн (+15%) більше відносно минулорічного періоду.

Вершкове масло жирністю від 72,5% до 73% вітчизняного виробництва в середньому коштує 588,80 грн за кг, що на 2,16 грн (+0,4%) більше відносно попереднього місяця і на 91,66 грн (+18%) дорожче ніж торік.

Сир Український жирністю 50% в середньому коштує 603,46 грн за кг. Порівняно з попереднім місяцем товар подорожчав на 12,80 коп. (+2,2%). Сир виріс в ціні на 107,28 грн (+22%) відносно минулорічного періоду.

Нагадаємо: В Україні станом на 22 жовтня середня ціна трьох ґатунків молока становила 17,17 грн/кг без ПДВ, що на 18 коп. менше відносно попереднього місяця.

British Airways обрала Starlink для Wi-Fi на борту

Власник British Airways, компанія IAG SA, уклала угоду з компанією Starlink, що належить SpaceX, про надання послуг Wi-Fi на борту всіх п’яти авіакомпаній, що входять до авіаційної групи. Про це повідомляє Bloomberg.

Коли пасажири зможуть користуватися новою послугою?

Starlink буде доступний на понад 500 літаках Boeing Co. та Airbus SE на далекомагістральних і короткомагістральних маршрутах, повідомила IAG у четвер у своїй заяві. Пасажири зможуть почати користуватися цією послугою у 2026 році.

Які фінансові умови угоди?

Фінансові умови угоди не розголошуються. IAG приєднується до Virgin Atlantic Airways Ltd., Air France-KLM та United Airlines Holdings Inc., які підписали угоди зі Starlink про заміну дорогого та обмеженого Wi-Fi.

IAG розглядала різних інтернет-провайдерів для заміни своєї Wi-Fi-послуги, включаючи Project Kuiper від Amazon.com Inc. Як зазначає Bloomberg, угода є черговою перемогою Ілона Маска на світовому ринку авіаперевезень.

Нагадаємо: Європейські аерокосмічні групи оприлюднили в четвер попередню угоду про об’єднання своїх збиткових підрозділів з виробництва супутників, об’єднавши сили після місяців переговорів, щоб протистояти стрімкому зростанню конкурентів на чолі з компанією Starlink Ілона Маска.

Всекліматична батарея: новий прорив у технологіях

Що таке всекліматична батарея?

Сучасні літієві акумулятори, незважаючи на їхню популярність, все ж доволі вразливі. На холоді вони втрачають потужність, на спеці — здатність працювати стабільно. Але тепер з’явилася батарея, якій будуть байдужі навіть екстремальні температури.

Нову конструкцію запропонували дослідники з Університету Пенсільванії (США). Ця конструкція з промовистою назвою All-Climate Battery (“всекліматична” батарея) була розроблена, щоб усунути головний недолік стандартних літієвих акумуляторів, які можуть нормально працювати тільки в межах температури близько 25 °C.

Які інновації впроваджені?

Те рішення, яке вже було в наявності, виявилося неефективним — це занадто громіздка і енерговитратна система опалення та охолодження. Однак команді фахівців вдалося впровадити абсолютно новий підхід із подвійною стратегією.

По-перше, електроди та електроліти були адаптовані до високих температур. Зокрема, було замінено летючий рідкий електроліт, який використовується в традиційних літієвих акумуляторах. По-друге, в батарею додали тонкий шар нікелевої фольги (завтовшки близько 10 мікрон), який працює від самої батареї і допомагає системі нормально функціонувати в холодну погоду.

Які можливості має нова батарея?

Вчені розраховують, що їхня “всекліматична” батарея буде відмінно працювати в досить широкому діапазоні температур: від -50 °C до 75 °C. Покращені можливості дадуть змогу застосовувати батарею там, де використання стандартних літієвих акумуляторів досі вважалося неможливим, наприклад, для роботи в пустелях або полярних регіонах.

Також повідомлялося, що батарея майбутнього не боїться температури 200 °C і проколювання цвяхом. До того ж, на відміну від літій-іонних аналогів, вона не схильна до ризику загоряння.

Ще стало відомо, що створено батарею, яка взагалі не втрачає заряд. Ці квантові батареї в перспективі можна буде застосовувати в оптичному квантовому зв’язку для надзахищеного передавання даних і в розподілених квантових обчислювальних мережах.

Хто повинен поступитися дорогою в цій ситуації?

Хто з водіїв зобов’язаний поступитися дорогою?

Задача з теми про початок руху та зміну його напрямку стала предметом обговорення на каналі “За! Правилами”. У ситуації, зображеній на малюнку, ми маємо двох водіїв, які прагнуть змінити смугу руху.

Яка ситуація на дорозі?

На ділянці дороги, що має дві смуги для руху в одному напрямку, водій синього автомобіля має намір перестроїтися з лівої смуги в праву, в той час як водій жовтого автомобіля хоче здійснити маневр з правої смуги в ліву, щоб розвернутися.

Які правила регулюють цю ситуацію?

Згідно з пунктом 10.3 Правил дорожнього руху, “за одночасного перестроювання транспортних засобів, що рухаються в одному напрямку, водій, який знаходиться ліворуч, повинен дати дорогу транспортному засобу, що знаходиться праворуч”. Таким чином, правильна відповідь на запитання – водій жовтого автомобіля повинен поступитися дорогою водію синього автомобіля.

Раніше ми також пропонували інші задачі для перевірки знань з правил дорожнього руху, зокрема:

  • Тест ПДР на перехресті: яка траєкторія дозволена водієві?
  • Тест з ПДР: чи дозволений проїзд вантажівки?