Надійність автомобілів: BMW, Mercedes-Benz та Audi у 2025

Які результати дослідження надійності?

Останнє дослідження надійності автомобілів JD Power 2025 року розкрило суттєві відмінності між BMW, Mercedes-Benz та Audi після трьох років експлуатації. Згідно з цими даними, довговічність не всіх німецьких преміальних брендів залишається на висоті.

Надійність у цифрах

Надійність є ключовим фактором для власників розкішних автомобілів, і дослідження JD Power Vehicle Dependability Study (VDS) за 2025 рік надає дані щодо трьох провідних німецьких брендів: BMW, Mercedes-Benz та Audi. Дослідження вимірює кількість проблем на 100 автомобілів (PP100) за три роки експлуатації, менший показник свідчить про вищу надійність.

  • BMW: 189 PP100
  • Mercedes-Benz: 243 PP100
  • Audi: 273 PP100

Які позиції займають бренди?

Результат дослідження ставить бренд BMW попереду німецьких конкурентів у преміум-сегменті, демонструючи краще управління зростаючою складністю сучасних автомобілів, особливо електроніки. Хоча BMW все ще відстає від загальних лідерів надійності в галузі (наприклад, Lexus), наразі це найнадійніший німецький бренд класу люкс.

Mercedes-Benz знаходиться у середині сегменту преміум. Прагнення бренду до інновацій та високої технологічності, включаючи складні інформаційно-розважальні системи та системи допомоги водієві, призводить до більшої кількості потенційних точок відмови порівняно з BMW. Попри це, висока якість обслуговування часто підтримує загальну задоволеність власників.

Показники бренда Audi підкреслюють труднощі у балансуванні передових інновацій та довговічності. Фірмові рішення, такі як подвійні сенсорні екрани та складні системи освітлення, хоч і привабливі, створюють складність, яка часто призводить до проблем, пов’язаних з програмним забезпеченням та інтеграцією компонентів. Серед трійки німецьких брендів Audi наразі посідає найнижче місце за надійністю.

Ціни на молочні продукти в Україні: аналіз за жовтень

За останній місяць в Україні подешевіли лише певні види свіжої молочної продукції та сирів. Про це повідомляє аналітик Асоціації виробників молока Георгій Кухалейшвілі.

“Ціни на молочний ряд в українських супермаркетах залишаються високими через зростання витрат виробників на електроенергію попри слабкий попит на внутрішньому ринку та падіння цін на молочні продукти на експортних ринках”, – зазначив він.

Які ціни на молочні продукти в Україні?

Згідно з даними асоціації, молоко пастеризоване жирністю до 2,6% в плівці в середньому коштує 47,61 грн за кг, що на 59 коп. (-1%) менше порівняно з попереднім місяцем, але на 8,05 грн (+20%) більше відносно минулорічного періоду.

Кефір жирністю 2,5% в плівці в середньому коштує 57,16 грн. за кг, що на 42 коп. (+1%) більше ніж місяць тому, але на 8,39 грн (+17%) дорожче ніж торік.

Сметана жирністю 15% в стаканах в середньому коштує 189,99 грн за кг, що на 2,77 грн (+1,5%) більше порівняно з попереднім місяцем, але на 32,84 грн за кг (+21%) більше відносно минулорічного періоду.

Як змінилися ціни на йогурти та сири?

Середня ціна на йогурт питний жирністю від 1,6% до 2,8% в пластикових пляшках становила 114,49 грн за кг, що на 1,29 грн (-1,1%) менше відносно попереднього місяця, але на 15,64 грн (+16%) більше відносно минулорічного періоду.

Середня ціна на сир кисломолочний жирністю 9% становила 288,91 грн за кг, що на 4,53 грн (-2%) менше відносно попереднього місяця і на 37,44 грн (+15%) більше відносно минулорічного періоду.

Вершкове масло жирністю від 72,5% до 73% вітчизняного виробництва в середньому коштує 588,80 грн за кг, що на 2,16 грн (+0,4%) більше відносно попереднього місяця і на 91,66 грн (+18%) дорожче ніж торік.

Сир Український жирністю 50% в середньому коштує 603,46 грн за кг. Порівняно з попереднім місяцем товар подорожчав на 12,80 коп. (+2,2%). Сир виріс в ціні на 107,28 грн (+22%) відносно минулорічного періоду.

Нагадаємо: В Україні станом на 22 жовтня середня ціна трьох ґатунків молока становила 17,17 грн/кг без ПДВ, що на 18 коп. менше відносно попереднього місяця.

Ціни на цибулю в Україні знизилися на 25%

Українські виробники готові відвантажувати цибулю по 5-10 грн/кг, що в середньому на 25% дешевше, ніж наприкінці минулого тижня. Про це інформують аналітики проєкту EastFruit.

За словами продавців, негативний ціновий тренд обумовлений одразу кількома факторами. Насамперед, попит на цибулю суттєво впав. У той же час, пропозиція овочів на ринку помітно збільшилася. Дрібні господарства почали активно розпродувати продукцію з необладнаних сховищ та готові йти на поступки, сподіваючись реалізувати наявні обсяги до настання холодів.

Чому ціни на цибулю знизилися?

За даними експертів, цибуля в Україні вже надходить у продаж у середньому на 41% дешевше, ніж за аналогічний період минулого року. Аналітики додають, придбання якісних овочів, за словами учасників ринку, на даний момент досить складне, оскільки багато виробників заклали таку продукцію на зберігання та планують її реалізацію виключно в зимовий період.

Яка ситуація на ринку цибулі?

Нагадаємо: Станом на 23 жовтня місцеві виробники реалізували цибулю по 7-13 грн/кг, що в середньому на 12% дорожче, ніж наприкінці попереднього тижня.

Нацкешбек, корупція в оборонці та електрокари в Україні

Чому не приходять платежі за програмою ‘Національний кешбек’?

Платежі за програмою ‘Національний кешбек’ не надходять на рахунки українців протягом двох місяців через брак фінансування для програми.

Які новини про корупцію у оборонці?

Прокурори Спеціалізованої прокуратури Офісу Генерального прокурора направили до суду обвинувальний акт стосовно колишнього керівника одного із департаментів Міністерства оборони України та керівника державного підприємства.

Що відомо про георозвідку в Україні?

У 2026 році в Україні планують відновити геологічну розвідку із залученням міжнародних партнерів.

Які прогнози щодо імпорту електромобілів?

За підрахунками Національного банку, у 2025 році обсяг імпорту електромобілів до України може перевищити 2 млрд доларів. З 2022 року по сьогоднішній день загальна сума звільнених від оподаткування ПДВ операцій при ввезенні електромобілів становить 36 млрд грн.

Які нові графіки відключень електроенергії?

У пʼятницю, 7 листопада, в більшості регіонах України будуть застосовуватись графіки відключень електроенергії.

Яка соціальна допомога очікує українців?

Напередодні зими президент Зеленський анонсував черговий пакет соціальної допомоги українцям. У доцільності реалізації його ініціатив під час війни засумнівалися всі, окрім уряду.

Мексиканські вчені створили новий цинк-повітряний акумулятор

Що таке цинк-повітряний акумулятор?

Мексиканські вчені створили прототип цинк-повітряного акумулятора, який продовжує працювати навіть після того, як його пробили цвяхом, потримали у вогні та занурили у воду. Ця батарея не тільки безпечніша за літій-іонні аналоги, а й дешевша у виробництві.

Які переваги нової технології?

Дослідницька група під керівництвом Ное Архони з Центру передових досліджень матеріалів розробила АКБ, позбавлену головних недоліків літієвих батарей — ризику загоряння і залежності від дорогих і дефіцитних металів, пише Tech Xplore.

Замість легкозаймистого рідкого електроліту, який використовується в літій-іонних елементах, у новій альтернативі застосовується комбінація цинку і кисню. Це рішення робить батарею фундаментально негорючою. Щоб мінімізувати кількість металу і зробити батарею ще дешевшою, експерти впровадили спеціальний вуглецевий лист, в який вбудовані окремі атоми нікелю. Цей шар, у поєднанні з новим гелевим полімерним електролітом і цинком, став основою стійкості батареї.

Які результати тестування?

Прототип пройшов серію жорстких випробувань. Батарею пробивали цвяхом, тримали у відкритому полум’ї та топили у воді — і вона продовжувала працювати. Ще одна важлива перевага — стійкість до екстремальних температур. На відміну від літій-іонних акумуляторів, які втрачають ємність на морозі, нова технологія однаково добре функціонує як за дуже низьких, так і за надвисоких температур.

Хоча технологія ще потребує доопрацювання, вона забезпечує вагомі плюси порівняно зі звичними елементами з літію. Відсутність легкозаймистих компонентів і мінімальна кількість металу виключають ризик загоряння. Цинк, нікель і вуглець, на відміну від дорогих літію і кобальту, легко і дешево видобуваються, що знизить вартість виробництва.

У майбутньому вчені планують зробити батарею ще більш екологічною, інтегрувавши в неї біорозкладні складові. Після закінчення терміну служби такі акумулятори можна буде просто “закопати в землю”, де вони стануть добривом для рослин. У подальших дослідженнях нікель планують замінити на залізо — ще більш поширений і нетоксичний метал.

“Якщо ми хочемо мати по-справжньому безпечні батареї, ми повинні розробляти їх з використанням одноатомних каталізаторів. Це майбутнє зберігання енергії”, — підсумував дослідник Архона.

Раніше повідомлялося про ще один прорив: створено батарею, яка взагалі не втрачає заряд. Вчені показали теоретичну модель батареї, здатної заряджатися і зберігати енергію практично без втрат. Відкриття задіє унікальні властивості квантової механіки.