Продажі нових автомобілів у Європі знизилися на 5%

У червні продажі нових автомобілів у Європі скоротилися більш ніж на 5%, що відображає глобальні труднощі, з якими стикаються автокомпанії. Про це повідомляє агентство Reuters.

Чому Tesla втрачає частку ринку?

Tesla вже шостий місяць поспіль втрачає частку ринку, попри зростання загальних продажів електромобілів. Водночас чотири найбільші автовиробники в Європі — Volkswagen, Stellantis, Renault і Hyundai — продали менше автомобілів, ніж у червні 2024 року.

Які причини падіння продажів?

Європейські автовиробники зазнають багатомільярдних збитків і попереджають про падіння прибутків, борючись з конкуренцією з боку Китаю, 25% митами США на імпорт і жорсткими внутрішніми регулюваннями, які прискорюють перехід на електромобілі. Продажі в країнах ЄС, Великій Британії та Європейській асоціації вільної торгівлі впали на 5,1% у червні в річному вимірі — до 1,24 мільйона авто, згідно з даними ACEA.

Реєстрації нових авто у Volkswagen, Stellantis, Renault і Hyundai знизилися на 6,1%, 12,3%, 0,6% та 8,7% відповідно. Продажі Tesla впали на 22,9%, а її частка на ринку скоротилася з 3,4% до 2,8%. Частка брендів, які не входять до ACEA, включаючи китайську BYD та інших автовиробників із Китаю, більш ніж удвічі зросла — до 4,5%.

У межах ЄС загальний обсяг продажів автомобілів знизився на 7,3% порівняно з минулим роком, хоча реєстрації електромобілів (BEV) зросли на 7,8%, гібридів (HEV) — на 41,6%, а підключуваних гібридів (PHEV) — на 6,1%. Ці три типи електрифікованих авто становили 59,8% усіх реєстрацій пасажирських авто в ЄС у червні, порівняно з 50% рік тому.

У той же час загальні продажі автомобілів у Німеччині, Франції та Італії впали на 13,8%, 6,7% і 17,4% відповідно, тоді як у Великій Британії зросли на 6,7%, а в Іспанії — на 15,2%.

Нагадаємо: General Motors заявила, що її прибуток у другому кварталі 2025 року скоротився на 32% через втрати від нових мит. Китайська компанія BYD відтермінує масове виробництво на своєму новому заводі з випуску електромобілів в Угорщині до 2026 року.

Цей запис оприлюднено в Економіка автором Тарас Волиненко. Додати до закладок постійне посилання.

Про автора Тарас Волиненко

Журналіст з понад 15-річним досвідом. Закінчив факультет журналістики Національного університету імені Тараса Шевченка у 2010 році. Працював у провідних українських ділових медіа, де висвітлював теми фінансів, ринку праці, інвестицій та малого бізнесу. Сьогодні спеціалізуюся на аналітиці економічних процесів в Україні та їхньому впливі на щоденне життя громадян.