Які рекомендації надані банкам?
Антимонопольний комітет України (АМКУ) надав обов’язкові для розгляду рекомендації десятьом банкам щодо запобігання порушенням законодавства про захист від недобросовісної конкуренції в контексті кешбек-програм. Про це повідомляється на офіційному сайті АМКУ.
Комітет зазначив, що споживачі дізнаються про банківські пропозиції типу “кешбек” через сповіщення у мобільних додатках, рекламу на офіційних вебсайтах та в соціальних мережах. Однак, виявлено випадки, коли такі повідомлення не містять повної та точної інформації щодо умов, обмежень та винятків участі в програмах лояльності.
Чому важливо забезпечити прозорість інформації?
Відсутність чіткої інформації про умови участі в кешбек-програмах може вводити споживачів в оману, що призводить до ситуацій, коли вони не отримують обіцяні вигоди. АМКУ підкреслює, що забезпечення належного інформування є необхідним для прийняття споживачами обґрунтованих рішень.
Комітет рекомендує банкам, серед яких АТ “Державний ощадний банк України”, АТ КБ “ПриватБанк”, АТ “Креді Агріколь Банк” та інші, надавати повну, точну та правдиву інформацію про умови участі в кешбек-програмах, включаючи обмеження та винятки.
Які додаткові рекомендації надані?
АМКУ також зазначає, що важлива інформація повинна бути включена безпосередньо в текст повідомлень. У разі великого обсягу даних, банкам доцільно використовувати активні гіперпосилання або QR-коди для переходу до конкретних умов.
З огляду на зростання попиту на оплату за товари шляхом післяплати, комітет рекомендує банкам зазначити, що такі розрахунки можуть не підпадати під умови нарахування кешбеку, якщо це передбачено. Окрім того, банки повинні поширювати інформацію про суб’єктів господарювання, у яких можна придбати товар або замовити послугу для отримання кешбеку.