За підсумками серпня обсяг сегмента електромобілів (включаючи легковики, вантажні та автобуси) склав рекордні 11,5 тис. одиниць. Це на 12,5% більше, ніж було у липні, та на 22,5% більше відносно серпня 2024 року. Про це повідомляє Інститут досліджень авторинку.
Які фактори вплинули на зростання?
На думку експертів, основними драйверами зростання є три фактори: подорожчання пального на АЗС, загальна тенденція зростання інтересу до електромобілів (яка складається з покращення їхніх характеристик та зменшення ринкових цін), а також наближення розмитнення з ПДВ, яке заплановане на 1 січня 2026 року.
Яка структура сегмента електромобілів?
За даними ІДА, структура сегмента за підсумками минулого місяця виглядає наступним чином: основу складають імпортовані електромобілі з пробігом, частка яких становить 52,1%, або 6018 одиниць. Другий за обсягами підсегмент — внутрішні перепродажі машин групи BEV, частка 30,8%, кількість — 3561 одиниця. Нові електроавто зайняли 17% у своїй групі, що в кількісному вимірі становить 1966 одиниць. Це вкотре піднімає планку для цього підсегмента, адже це новий рекорд для вперше зареєстрованих нових електромобілів, зазначають аналітики.
Показники за цими підсегментами у порівнянні з минулими періодами змінились наступним чином: Внутрішні перепродажі: +12,5% (порівняно з липнем), +31,1% (порівняно з серпнем 2024); Імпорт вживаних: +10,0%, +9,5%; Імпорт нових: +21,2%, +62,6%.
Станом на кінець липня в Україні (без урахування промислових електрокарів, тролейбусів та рейкових машин) парк транспорту групи BEV складає 185 тис. одиниць. Найбільше у ньому легковиків — 181 тис. Вантажівок на електротязі 3,9 тис., також є кілька електробусів (8 одиниць). Окрім цього, зареєстровано близько 1,1 тис. одиниць різної мототехніки на електричній тязі.
Цікаво, що найбільше у нашому парку електромобілів марки Tesla — 20%, хоч від початку