Росія просить ІКАО пом’якшити санкції на авіаперевезення

Росія звернулася до Міжнародної організації цивільної авіації з проханням пом’якшити санкції, посилаючись на загрози безпеці польотів. Про це повідомляє Reuters, посилаючись на робочі документи та джерело в російській авіаційній галузі.

Згідно з інформацією, йдеться про пом’якшення санкцій на постачання запчастин і транзитні польоти. У зверненні до ІКАО Росія називає заходи, які застосовані до російських авіаперевізників, незаконними і примусовими.

Які наслідки санкцій для російської авіації?

З 2022 року, після початку повномасштабного вторгнення в Україну, західні санкції перекрили доступ Росії до літаків і запчастин Boeing і Airbus. Російські авіакомпанії змушені обслуговувати понад 700 іноземних лайнерів через складні схеми паралельного імпорту, однак значна частина деталей залишається недоступною.

Зусилля Росії створюють труднощі для зустрічі в Монреалі цього тижня Міжнародної організації цивільної авіації, яка встановлює глобальні стандарти безпеки для цивільної авіації і засудила Москву за порушення суверенітету повітряного простору України та її подвійну реєстрацію літаків.

Чому Росія звертається до ІКАО саме зараз?

Росія надіслала свій запит до ІКАО після того, як Сполучені Штати скасували санкції проти білоруського державного перевізника “Белавіа” минулого тижня, які були накладені після підтримки Мінськом Москви в її вторгненні в Україну.

Крім того, Росія намагається отримати вибори до керівної ради ІКАО, що складається з 36 держав, після того, як не змогла набрати достатньо голосів у 2022 році після вторгнення в Україну.

Як найбільша країна світу, Росія сильно залежить від комерційних літаків для внутрішніх вантажних та пасажирських перевезень через свої 11 часових поясів, але недавні інциденти вказують на те, що флот Росії деградує.

Наприкінці липня радянський літак Антонов Ан-24, збудований у 1976 році, розбився на Далекому Сході Росії, вбивши всіх 48 осіб на борту. За кілька днів російський авіаперевізник Аерофлот призупинив десятки рейсів після нищівної кібератаки.

Нагадаємо, раніше повідомлялося, що російським авіабудівникам не вдалося створити аналоги іноземних підшипників і електронної компонентної бази для літаків. Чотирнадцять літаків Sukhoi Superjet 100 (SSJ-100) виконують рейси по Росії з конструкторськими недоліками фюзеляжу. Раніше у московському аеропорту Внуково літак Superjet-100 авіакомпанії “Азимут” втратив капот двигуна під час зльоту.

Цей запис оприлюднено в Економіка автором Тарас Волиненко. Додати до закладок постійне посилання.

Про автора Тарас Волиненко

Журналіст з понад 15-річним досвідом. Закінчив факультет журналістики Національного університету імені Тараса Шевченка у 2010 році. Працював у провідних українських ділових медіа, де висвітлював теми фінансів, ринку праці, інвестицій та малого бізнесу. Сьогодні спеціалізуюся на аналітиці економічних процесів в Україні та їхньому впливі на щоденне життя громадян.