Російські перевізники залишають ринок через фінансові труднощі

Російські транспортні компанії почали масово залишати ринок вантажних перевезень через зростання собівартості та різке зниження рентабельності. Про це повідомляє The Moscow Times. Близько 6,7 тис. перевізників перебувають у процесі ліквідації або банкрутства, згідно з даними профільної асоціації “АвтоГрузЭкс”.

За інформацією організації, це вже призвело до дефіциту пропозиції на ринку, який спостерігається з кінця жовтня.

Чому перевізники не витримують фінансово?

“Головна причина — перевізники просто не витримують фінансово. Середня собівартість зараз близько 85–86 руб. за кілометр, а тарифи відновилися лише до 74,7 руб.”, — зазначає власник мережі дилерських центрів комерційного транспорту “Альянс Тракс” Олексій Іванов.

На цьому фоні перевізникам все складніше оплачувати лізингові внески, тому з кінця минулого року спостерігається масове повернення техніки.

Які наслідки для ринку?

“Такої ситуації не було останні 17 років. Обсяги вилученої техніки б’ють рекорди і з червня 2025 року щомісяця збільшуються на 20%”, — стверджує засновник компанії “Лідер Транс” Михайло Устюжанін.

Нагадаємо, що російський бізнес у 2026 році готується оптимізувати витрати. Зокрема, 38% середніх і великих компаній планують скоротити фонд оплати праці.

Цей запис оприлюднено в Економіка автором Тарас Волиненко. Додати до закладок постійне посилання.

Про автора Тарас Волиненко

Журналіст з понад 15-річним досвідом. Закінчив факультет журналістики Національного університету імені Тараса Шевченка у 2010 році. Працював у провідних українських ділових медіа, де висвітлював теми фінансів, ринку праці, інвестицій та малого бізнесу. Сьогодні спеціалізуюся на аналітиці економічних процесів в Україні та їхньому впливі на щоденне життя громадян.