Російський бізнес планує скорочення витрат у 2026 році

Російський бізнес у 2026 році готується оптимізувати витрати. Зокрема, 38% середніх і великих компаній збираються скоротити фонд оплати праці. Про це пише The Moscow Times.

Третина підприємств (32%) мають намір зробити це за рахунок звільнень і автоматизації. Решта сподіваються обмежитися скороченням премій, переглядом структури оплати та переходом на часткову зайнятість. Це показало опитування сервісу “Актіон Фінанси”, результати якого наводить Forbes.

Які ще витрати планують скоротити компанії?

Одночасно з цим 30% компаній планують скоротити витрати на навчання персоналу, а 29% — на відрядження. Також майже половина організацій збирається скоротити маркетингові бюджети. Від випуску сувенірної продукції з логотипом відмовляться 43% опитаних підприємств, від участі у виставках і конференціях — 31%, від використання листівок і банерів — 31%, а від реклами — 26%. Маркетингові дослідження скоротять 29% підприємств.

Як компанії планують оптимізувати транспортні витрати?

Крім того, половина компаній планує скоротити транспортні витрати за рахунок оптимізації завантаження транспорту (39%), маршрутів (33%) і контролю за витрачанням палива. Крім цього, 22% компаній планують знизити витрати на ремонт невиробничих активів, а 18% — на оренду приміщень.

Нагадаємо: Російська економіка входить у фазу затяжного спаду: за підсумками III кварталу 2025 року головними проблемами для бізнесу стали неплатежі контрагентів, падіння попиту та брак оборотних коштів.

Цей запис оприлюднено в Економіка автором Тарас Волиненко. Додати до закладок постійне посилання.

Про автора Тарас Волиненко

Журналіст з понад 15-річним досвідом. Закінчив факультет журналістики Національного університету імені Тараса Шевченка у 2010 році. Працював у провідних українських ділових медіа, де висвітлював теми фінансів, ринку праці, інвестицій та малого бізнесу. Сьогодні спеціалізуюся на аналітиці економічних процесів в Україні та їхньому впливі на щоденне життя громадян.