Samsung підвищила ціни на чипи пам’яті на 60%

Samsung Electronics цього місяця підвищила ціни на певні чипи пам’яті, які зараз у дефіциті через глобальну гонку зі створенням дата-центрів для штучного інтелекту, на цілих 60% порівняно з вереснем, повідомили двоє джерел, обізнаних з ситуацією. Про це повідомляє агентство Reuters.

Акції Samsung, SK Hynix і американських чіпмейкерів різко піднялися після цієї новини, що підтверджує, як бум у сфері ШІ спричинив величезний попит на чіпи, спеціально розроблені для завдань ШІ, а також на чіпи пам’яті, що використовуються в цих пристроях.

Які наслідки підвищення цін?

Це підвищення цін відбулося після того, як Samsung, найбільший виробник чіпів пам’яті в світі, вирішила відкласти офіційне оголошення цін на контракти постачання в жовтні. Зазвичай ціни оголошуються щомісяця. Зростання цін на ці чіпи пам’яті, які переважно використовуються в серверах, ймовірно, збільшить навантаження на великі компанії, що будують інфраструктуру для дата-центрів.

Також це загрожує підвищенням вартості інших продуктів, таких як смартфони та комп’ютери, де ці чіпи також використовуються. Багато найбільших виробників серверів та будівельників дата-центрів “тепер змирилися з тим, що вони не отримають достатньо продукції. Премії за цінами, що сплачуються, є надзвичайно високими”, — сказав Тобі Гоннерман, президент дистриб’ютора напівпровідників Fusion Worldwide.

Які нові ціни на чипи?

Контрактні ціни Samsung на модулі пам’яті DDR5 об’ємом 32 ГБ у листопаді зросли до 239 доларів, порівняно з 149 доларами в вересні, додав він. Після початкового звіту Reuters у п’ятницю акції американських чіпмейкерів піднялися, при цьому акції Micron Technology зросли на 4%. Вранці в понеділок акції Samsung піднялися на 3%, а SK Hynix подорожчала на 6%. Усі три акції відновлюються після попередніх падінь через занепокоєння щодо завищених оцінок ШІ.

Нагадаємо: Очікується, що Samsung Electronics покаже найвищий з 2022 року прибуток за третій квартал завдяки вищим цінам на пам’ять, які підтримують серверний попит і відновлення запасів у клієнтів.

Цей запис оприлюднено в Економіка автором Тарас Волиненко. Додати до закладок постійне посилання.

Про автора Тарас Волиненко

Журналіст з понад 15-річним досвідом. Закінчив факультет журналістики Національного університету імені Тараса Шевченка у 2010 році. Працював у провідних українських ділових медіа, де висвітлював теми фінансів, ринку праці, інвестицій та малого бізнесу. Сьогодні спеціалізуюся на аналітиці економічних процесів в Україні та їхньому впливі на щоденне життя громадян.