Працюючи як СЕО спеціаліст в Україні, можна досить непогано та стабільно заробляти. Для цього навіть необов’язково бути членом якоїсь відомої команди. Але не всім цього достатньо – оптимізатори, як усі інші, теж прагнуть кар’єрного просування, і вихід на західний ринок є одним зі способів це зробити. Це не просто, адже за кордоном багато своїх сеошників, і конкуренція висока. Потрібно чітко розуміти, чи є у вас шанси, і наша стаття допоможе зрозуміти, що потрібно на цьому шляху.
Базові речі, які знадобляться
Головне, без чого не обійтися українським спеціалістам – це знання англійської мови на високому рівні, бажання та готовність багато працювати, вміння користуватися основними СЕО інструментами. Також необхідні фундаментальні знання того, що таке оптимізація і навіщо вона потрібна – деталі за посиланням. Без цього навіть не можна розглядати ідею презентації своїх послуг за кордоном. Оптимізатори є усюди, і ви щонайменше не повинні бути гіршими за конкурентів, а насправді – в кілька разів кращими, адже це не ваш рідний ринок.
Якщо плануєте досить швидко адаптуватися та почати заробляти на Заході, тоді потрібно:
- Відповідально підійти до вибору країни, зокрема знайти статистику потреби в послугах СЕО, дізнатися рівень заробітної плати тощо.
- Окрім англійської вивчити ще й національну мову обраної держави, якщо вона є – це буде суттєвою перевагою на ринку праці.
- Моніторити актуальні нововведення пошуковиків та розуміти, як адаптувати контент на сайті під них.
- Витратити час на ознайомлення з особливостями західних ринків та кейсів, а також розповсюдженими шляхами монетизації.
- Знайти контакти та виходи на іноземні агенції та/або цікаві проєкти.
Як просувати сайти на західному ринку?
Приємною новиною для майбутніх сеошників міжнародного рівня є те, що сам процес роботи з пошукової оптимізації ідентичний. Фактично, вам знадобиться здійснювати ті самі речі, просто повністю англійською мовою та з урахуванням закордонних трендів, специфіки тамтешніх користувачів. Під час роботи потрібно буде:
- вивчати динаміку ринку;
- аналізувати конкурентів;
- давати оцінку складності оптимізації в конкретному випадку;
- знаходити надійні джерела трафіку;
- створювати та використовувати якісний контент для ЦА;
- раціонально користуватися бюджетом на просування;
- робити зворотні посилання;
- проводити перевірку результатів та якості донорів;
- запустити MVP та робити EEAT;
- обирати ефективні канали зв’язку;
- звітувати перед менеджером проєкту та клієнтом.
Певний час потрібно буде освоїтися та, можливо, працювати стажером в якійсь компанії, а вже потім йти в самостійне плавання чи подавати резюме до відомої агенції.