Стабільний ринок газобалонного обладнання в Україні

Від весни ринок інсталяцій газобалонного обладнання в Україні демонструє низькі, але стабільні темпи, тримаючись на рівні 1000–1200 установок щомісяця. Про це повідомляє Інститут досліджень авторинку.

Експерти вважають, що ключовим фактором, що підтримує цей попит, є цінова перевага газу над бензином: з початку року, коли ціна на зріджену газову суміш поступово знижувалася (з 37 грн/л до 34 грн/л), бензин, навпаки, дорожчав (з 56 грн/л до 58,6 грн/л).

Які чинники стримують ринок?

Стримують (або й призводять до поступового зменшення обсягів) наступні чинники: зменшення парку автомобілів, на які доцільно встановлювати ГБО (котрі мають “атмосферні” мотори без прямого впорскування та турбонагнітачів), ціна обов’язкової сертифікації ТЗ після переобладнання, а також збільшення доступності електромобілів, зазначають аналітики.

Які марки авто найчастіше переобладнуються?

За їхніми даними, у топі марок авто, на які встановлюють ГБО, — Toyota, Skoda, Hyundai, Volkswagen, Nissan та Ford. Серед моделей найчастіше переобладнуються великі кросовери та сімейні авто, які прибувають із Північної Америки з об’ємними атмосферними двигунами. Цей сегмент представлений: Nissan Rogue, Jeep Cherokee, Mitsubishi Outlander, Toyota Camry та Dodge Journey. Поряд із ними у топі утримуються й універсальні бестселери: Skoda Octavia, Hyundai Tucson та Toyota RAV4.

Таким чином, ринок ГБО зараз рухають переважно великі автомобілі, завезені з-за кордону, де економія на пальному дає максимальний ефект, підкреслюють експерти.

Нагадаємо: Впродовж серпня газобалонне обладнання офіційно з’явилося на 1161 легковому автомобілі. Це на 9,6% менше, ніж було у липні, та на 47,2% менше, ніж було у серпні 2024 р.

Цей запис оприлюднено в Економіка автором Тарас Волиненко. Додати до закладок постійне посилання.

Про автора Тарас Волиненко

Журналіст з понад 15-річним досвідом. Закінчив факультет журналістики Національного університету імені Тараса Шевченка у 2010 році. Працював у провідних українських ділових медіа, де висвітлював теми фінансів, ринку праці, інвестицій та малого бізнесу. Сьогодні спеціалізуюся на аналітиці економічних процесів в Україні та їхньому впливі на щоденне життя громадян.