Танкер Komander зламався у Суецькому каналі

Санкціонований російський нафтовий танкер Komander, який проходив Суецьким каналом, 28 жовтня зламався, загрожуючи проходженню інших суден. Про це повідомляє The Maritime Executive.

За даними видання, танкер завантажився у Мурманську і, ймовірно, прямує до Китаю. Вчора опівдні адміністрація каналу отримала повідомлення про несправність двигуна танкера, і він сів на мілину.

Адміністрація Суецького каналу направила п’ять буксирів, щоб зняти його з мілини, і змогла зробити це у короткий термін. Вона повідомила, що весь рух відновився до нормального режиму.

Що відомо про танкер Komander?

Судно, яке наразі ходить під назвою Komander, є ще одним яскравим прикладом тактики тіньового флоту. Побудований у 2004 році, танкер дедвейтом 150 580 тонн за останні три роки змінив чотири назви та шість прапорів.

У 2023 році судно перейшло до компанії Gatik Shipmanagement, відомої своєю експлуатацією російських суден. Його зареєстрували під прапором Габону, у 2024 році — Панами. Цього року країною реєстрації вказали вже Гаяну, Коморські Острови, а з вересня цього року — Росію.

Які наслідки для міжнародних санкцій?

Протягом цього часу судно також змінювало назву. За даними видання, танкер належить компанії з Гонконгу та знаходиться в управлінні Росії. Сполучені Штати Америки, Великобританія та ЄС включили його до своїх санкційних пакетів за транспортування російської нафти за ціною вище встановленого ліміту G7.

Нагадаємо, раніше повідомлялося, що Механік Степанов, зовсім нове риболовне судно довжиною 50 метрів, побудоване в 2025 році, почало дрейфувати в бік Данії через проблеми з двигуном. Підозріле російське риболовне судно стало причиною спецоперації NATO в протоці Ересунн біля берегів Швеції, у якій брала участь берегова охорона Швеції, а також кораблі Данії та Британії.

Також повідомлялося, що так званий тіньовий флот Росії перемістив перевантаження нафти з Лаконської затоки біля Греції до міжнародних вод. Грецьку владу непокоять потенційні розливи нафти у більш неспокійному відкритому морі.

Раніше повідомлялося, що Європейський Союз готує правові підстави для зупинки танкерів так званого тіньового флоту Росії у Балтійському морі. У новому, 19-му пакеті санкцій планується додати ще 120 нафтотанкерів із тіньового флоту, збільшивши його чорний список до 568 суден.

Профільне видання Lloyd’s List написало, що хоча Євросоюз прагне отримати більші повноваження для огляду танкерів тіньового флоту, підготовлений проєкт декларації не може кардинально вплинути на транспортування російської нафти у обхід міжнародних санкцій.

The New York Times пише, що Росія зуміла обійти західні санкції, створивши тіньовий флот нафтових танкерів. Близько 17% від усіх діючих суден такого класу використовується для перевезення російської нафти.

Цей запис оприлюднено в Економіка автором Тарас Волиненко. Додати до закладок постійне посилання.

Про автора Тарас Волиненко

Журналіст з понад 15-річним досвідом. Закінчив факультет журналістики Національного університету імені Тараса Шевченка у 2010 році. Працював у провідних українських ділових медіа, де висвітлював теми фінансів, ринку праці, інвестицій та малого бізнесу. Сьогодні спеціалізуюся на аналітиці економічних процесів в Україні та їхньому впливі на щоденне життя громадян.