Тендер на нове судно для українських портів

Адміністрація морських портів України оголосила міжнародний тендер на придбання нового багатофункціонального судна, яке прибиратиме нафтопродукти з поверхні води та виконуватиме інші завдання. Про це повідомляє Інститут Дунайських досліджень.

Очікується, що нове судно обслуговуватиме такі українські порти, як Ізмаїл, Рені та Усть-Дунайськ, і суттєво підсилить екологічну безпеку та технічну готовність українських портів на Дунаї.

Які функції виконуватиме нове судно?

Нове судно буде призначене для збору нафтопродуктів і сміття з поверхні води, виконуватиме функції буксира-кантовщика, а також братиме участь у локалізації пожеж на суднах та портових об’єктах. ДП “Адміністрація морських портів України” планує отримати судно до 31 грудня 2026 року.

Яка роль міжнародного проєкту RELINC?

У тендерній документації у системі Prozorro зазначено, що будівництво судна можливе на українських підприємствах. Закупівля відбувається у межах міжнародного проєкту RELINC (“Відновлення основної логістичної інфраструктури та мережевого сполучення”), який впроваджується за фінансової підтримки Міжнародного банку реконструкції та розвитку (IBRD).

Нафтозбірне судно призначене для роботи в українських дунайських портах, які нині є критично важливими логістичними хабами. “В умовах війни екологічна безпека, стабільність портових операцій і швидка реакція на надзвичайні ситуації стали не менш важливими за військову чи енергетичну стійкість”, – зазначає Інститут Дунайських досліджень.

“Цей крок демонструє системний підхід до зміцнення екологічної та інфраструктурної стійкості в усьому Дунайському макрорегіоні”, – йдеться у повідомленні. “Інвестиції у спеціалізований флот — це не лише про оперативну безпеку, а й про формування нових стандартів транскордонної співпраці, відповідальності перед довкіллям і адаптації до сучасних викликів”, – зазначається у публікації.

Нагадаємо, що ввечері 23 липня на Дунаї вибухнуло судно-земснаряд філії “Дельта-лоцман” держпідприємства “Адміністрація морських портів України”. Судно перебувало на гирлі Бистре для проведення планових робіт із 11-ма членами екіпажу. Внаслідок вибуху загинули троє працівників АМПУ. Земснаряд “Інгульський”, який раніше отримав пошкодження під час роботи у гирлі Бистре, підняли з дна. Судно направлено на технічне обстеження, за результатами якого буде визначено обсяги та порядок проведення ремонтних робіт.

Раніше Ізмаїльська філія ДП “Адміністрація морських портів України” за результатами тендеру замовила турецькій Onur Marine Gemi днопоглиблення майже на 46 млн грн без ПДВ. Також повідомлялося, що “Дельта-лоцман”, філія АМПУ, за результатами тендеру замовила ТОВ “Верф “Чорноморські яхти” катер за 132,00 млн грн, імпортна складова якого становить 78,00 млн грн.

Цей запис оприлюднено в Економіка автором Тарас Волиненко. Додати до закладок постійне посилання.

Про автора Тарас Волиненко

Журналіст з понад 15-річним досвідом. Закінчив факультет журналістики Національного університету імені Тараса Шевченка у 2010 році. Працював у провідних українських ділових медіа, де висвітлював теми фінансів, ринку праці, інвестицій та малого бізнесу. Сьогодні спеціалізуюся на аналітиці економічних процесів в Україні та їхньому впливі на щоденне життя громадян.