Україна затверджує нові техрегламенти для транспорту

Які зміни чекають на виробників транспортної техніки?

Україна планує затвердити нові техрегламенти виробництва транспортної техніки. Вже готовий проект змін до технічного регламенту для колісних транспортних засобів і пов’язаних складових частин. Про це розповів заступник міністра розвитку громад і територій України Сергій Деркач.

Що передбачає новий регламент?

За словами Деркача, Україна рухається крок за кроком у частині технічних регламентів. “Зараз вже є проект змін до технічного регламенту для колісних транспортних засобів і пов’язаних складових частин. Водночас, запроваджується ринковий нагляд для деяких категорій. Наприклад, з’явиться сертифікація на шоломи для мотоциклів. Такого в Україні взагалі не було”, — зазначив він.

Які виклики стоять перед українськими виробниками?

“Затвердження нових техрегламентів для техніки – це дуже непростий крок, бо він стосується технічних регламентів і відповідності виробництва транспортної техніки в Україні. Тобто, якщо ми виробляємо автобуси в Україні, вони мають відповідати вимогам ЄС. Звісно, нині вони таким вимогам не відповідають”, – пояснив Деркач.

Він також підкреслив, що якщо сьогодні Україна поставить всі критерії ЄС, то наші компанії просто зупиняться. “Вони не зможуть їх виконати фізично. Там є дуже високі вимоги в частині безпеки, цифровізації всіх інструментів, датчиків тощо. Окрім того, що наші компанії до цього ще не готові, це дуже сильно здорожчує продукт. Наша продукція стане просто неконкурентною”, – вважає посадовець.

Нагадаємо, що Уряд частково компенсує придбання українського енергетичного обладнання, колісної техніки, наприклад, вітчизняних автобусів, тралів та будівельної, комунальної і спеціальної техніки. Долучитися зможуть виробники, які локалізували виробництво на рівні 40% та більше.

Раніше заступник голови економічного комітету Верховної Ради Дмитро Кисилевський повідомив, що заявки від виробників 25 видів товарів на розширення локалізації свідчить про затребуваність політики локалізації. “Три роки як набув чинності закон про локалізацію. Це закон, з якого фактично почалась кардинальна зміна державної економічної політики, яку сьогодні всі знають під назвою ‘Зроблено в Україні'”, – зазначив він.

Також раніше повідомлялося, що у Верховній Раді зареєстровані два законопроєкти, які передбачають компенсацію промислових інвестицій через податки. Інвестиційні проекти, які можна буде компенсувати через податки, мають бути реалізовані у переробній промисловості. Верховна Рада в першому читанні проголосувала за локалізацію в оборонних закупівлях цивільних товарів.

Цей запис оприлюднено в Економіка автором Тарас Волиненко. Додати до закладок постійне посилання.

Про автора Тарас Волиненко

Журналіст з понад 15-річним досвідом. Закінчив факультет журналістики Національного університету імені Тараса Шевченка у 2010 році. Працював у провідних українських ділових медіа, де висвітлював теми фінансів, ринку праці, інвестицій та малого бізнесу. Сьогодні спеціалізуюся на аналітиці економічних процесів в Україні та їхньому впливі на щоденне життя громадян.