Укрзалізниця отримала 70 млн грн від приватної компанії

Приватна компанія у вересні 2025 року перерахувала 70 млн грн на користь Укрзалізниці як часткове відшкодування збитків, заподіяних держпідприємству через махінації під час закупівель кабельно-провідникової продукції у 2022-2023 роках. Про це йдеться в повідомленні УЗ.

“Це стало можливим завдяки спільній роботі Національного антикорупційного бюро України (НАБУ), Спеціалізованої антикорупційної прокуратури (САП) та команди департаменту корпоративної безпеки Укрзалізниці, які викрили схеми зловживань у сфері державних закупівель”, – розповіли в держкомпанії.

Які зміни відбулися у закупівлях?

В “Укрзалізниці” стверджують, що компанія продовжує вдосконалювати підходи до закупівельної діяльності. Зокрема, завдяки спрощенню тендерних умов та активному діалогу з учасниками ринку, УЗ вдалося подолати квазімонополію одного з постачальників у сфері кабельно-провідникової продукції, де було раніше виявлено зловживання. Це забезпечило значне зниження цін.

Так, під час останніх закупівель кабельно-провідникової продукції у серпні-вересні 2025 року для забезпечення потреб залізничної інфраструктури, економія за результатами торгів у порівнянні з цінами 2023 року становила до 32%.

Які результати співпраці з НАБУ та САП?

За інформацією “Укрзалізниці”, із 2023 року держкомпанія співпрацює з НАБУ та САП, завдяки чому вдалося компенсувати понад 185 млн грн збитків, завданих товариству внаслідок корупційних порушень. З цієї суми понад 70 млн грн було відшкодовано в межах розслідування зловживань під час закупівель газу, понад 41 млн грн – в межах розслідування заволодіння коштів УЗ під час закупівлі рейкових скріплень, 3 млн грн – за наслідками розслідування махінацій під час закупівлі пального.

Нагадаємо: Бюро економічної безпеки України викрило організовану групу, яка перевозила предмети розкоші через державний кордон України без сплати мита. У Києві організатори схеми продавали їх у власному магазині. До складу групи входило 11 осіб, з яких п’ять – працівники АТ “Укрзалізниці”, а також власники приватної компанії.

Цей запис оприлюднено в Економіка автором Тарас Волиненко. Додати до закладок постійне посилання.

Про автора Тарас Волиненко

Журналіст з понад 15-річним досвідом. Закінчив факультет журналістики Національного університету імені Тараса Шевченка у 2010 році. Працював у провідних українських ділових медіа, де висвітлював теми фінансів, ринку праці, інвестицій та малого бізнесу. Сьогодні спеціалізуюся на аналітиці економічних процесів в Україні та їхньому впливі на щоденне життя громадян.