В Україні зростає імпорт вживаних електромобілів

У листопаді на першу реєстрацію було подано 23,7 тис. вживаних легковиків, імпортованих з-за кордону. Цей показник на 11,3% нижчий, ніж в жовтні поточного року, але на 57,4% вищий за аналогічний період 2024 року. Про це повідомляє Інститут досліджень авторинку.

Чому українці масово імпортують електромобілі?

Причина такої активності прозаїчна та прагматична: пільга з нульовим ПДВ для електромобілів закінчується 31 грудня. Бюджет прийнято, поправку про продовження пільг відхилено. Тож українці масово ввозять електромобілі, щоб встигнути до того, як доведеться платити щонайменше на 20% більше через повернення ПДВ, – зазначають аналітики.

Які марки автомобілів найпопулярніші?

Згідно з дослідженням, у рейтингу марок перше місце традиційно утримує народний улюбленець Volkswagen. На другій сходинці — преміальна Audi. А от на третє місце, обігнавши BMW, Nissan, Ford та Renault, увірвалася Tesla. Також у десятці впевнено тримаються корейці (Hyundai, KIA) та японці (Nissan).

Експерти зазначають, що у модельному заліку теж є помітні зміни: багаторічний лідер імпорту Volkswagen Golf перемістився на третє місце. Перші дві сходинки отримали Tesla Model Y та Tesla Model 3. Це історичний момент: найпопулярнішими вживаними авто, які завозять в Україну, стали не доступні дизельні універсали, а порівняно дорожчі електромобілі, – підкреслили аналітики.

Компанію їм складають інші “зелені” бестселери: Nissan Leaf та гібрид/електро KIA Niro. Решта списку — це класика жанру: кросовери VW Tiguan, Audi Q5, Nissan Rogue та вічний універсал Skoda Octavia, свідчать дані дослідження.

Нагадаємо: У жовтні українці придбали 25,6 тисячі привезених із-за кордону вживаних легкових машин. Це на 8,4% більше відносно результатів вересня, та на 53,9% – у порівнянні з аналогічним періодом 2024 року.

Цей запис оприлюднено в Економіка автором Тарас Волиненко. Додати до закладок постійне посилання.

Про автора Тарас Волиненко

Журналіст з понад 15-річним досвідом. Закінчив факультет журналістики Національного університету імені Тараса Шевченка у 2010 році. Працював у провідних українських ділових медіа, де висвітлював теми фінансів, ринку праці, інвестицій та малого бізнесу. Сьогодні спеціалізуюся на аналітиці економічних процесів в Україні та їхньому впливі на щоденне життя громадян.