Українські молокопереробні підприємства активно нарощують виробництво свіжих молокопродуктів, незважаючи на необхідність надавати суттєві знижки для їх реалізації. Про це повідомляє аналітична платформа Інфагро.
За словами учасників ринку, заводи прагнуть утримати свої сировинні зони та скоротити випуск збиткових біржових продуктів. Найбільші знижки наразі пропонують на жирні позиції — сметану та вершки. Попри сезонне зростання попиту на ці товари, виробники свідомо зменшують обсяг жиру, що йде на виготовлення масла, адже його виробництво залишається економічно невигідним.
Які прогнози щодо цін на молочні продукти?
Базові ціни на основні цільномолочні продукти переробники поки не планують переглядати й точно не підвищуватимуть їх щонайменше до завершення року, зазначають експерти. Вони також додають, що через посилення конкуренції на внутрішньому ринку провідні оператори активізували експорт свіжих молокопродуктів.
Куди експортують українські молокопродукти?
У жовтні обсяг поставок за кордон був на третину більше, ніж торік. Основним ринком збуту залишається Молдова (77%), однак також збільшуються поставки на альтернативні напрямки: відновлено експорт на Балкани, кисломолочні сири активніше постачають до ОАЕ, розширюється географія збуту глазурованих сирків.
Імпорт свіжої молочної продукції у жовтні знизився порівняно з вереснем, але залишився вищим за торішній показник. Основними постачальниками, як і раніше, виступають польські виробники. З огляду на профіцит сировини, аналітики прогнозують, що наприкінці року постачання польської продукції на український ринок може зрости.
Нагадаємо, станом на початок листопада за останній місяць в Україні подешевіли лише певні види свіжої молочної продукції та сирів.
