Єврокомісія оштрафувала Gucci, Chloé та Loewe за фіксацію цін

Європейська комісія оштрафувала бренди Gucci, Chloé та Loewe за фіксацію цін перепродажу, що є порушенням норм конкуренції Євросоюзу. Про це йдеться у повідомленні на сайті Єврокомісії.

Які порушення виявила Єврокомісія?

Розслідування Комісії показало, що три компанії обмежили можливість незалежних сторонніх роздрібних торговців, з якими вони співпрацюють, встановлювати власні роздрібні ціни на товари, розроблені та продані Gucci, Chloé і Loewe під їхніми торговими марками, як в Інтернеті, так і в офлайні. Така антиконкурентна поведінка призводить до підвищення цін і звужує вибір для споживачів, зазначає Єврокомісія.

Які штрафи отримали компанії?

Штрафи, які були зменшені у всіх трьох випадках завдяки співпраці компаній з Комісією, склали понад 157 мільйонів євро. За даними комісії, Gucci, Chloé та Loewe, незалежно одна від одної, послуговувались стратегією обслуговування цін на перепродажі (RPM): виробник або постачальник встановлює мінімальну ціну, за якою продукція повинна продаватися роздрібними продавцями чи дистриб’юторами в Інтернеті та в офлайн-магазинах.

Компанії забороняли магазинам відхилятися від рекомендованих роздрібних цін, максимальних ставок знижок та визначених періодів розпродажів. У деяких випадках вони також забороняли роздрібним продавцям пропонувати будь-які знижки або продавати якісь товари в Інтернеті.

Компанія Gucci має сплатити 120 млн євро, Chloé – 20 млн євро, а Loewe – близько 18 млн євро. Єврокомісія знизила розміри штрафів за співпрацю компаній під час розслідування: для Gucci та Loewe – на 50%, для Chloé – на 15%.

Нагадаємо: Раніше повідомлялося, що Європейська комісія завершила попереднє розслідування щодо AliExpress і побачила серйозні порушення правил цифрових платформ. Акт про цифрові послуги (DSA) регулює роботу великих онлайн-платформ в ЄС та зобов’язує їх боротися з дезінформацією, нелегальними товарами і непрозорою рекламою.

Європейська комісія заявила, що активізує розслідування щодо порушення соціальною мережею Ілона Маска X правил ЄС про модерацію контенту, надіславши запити на інформацію та розпорядження про збереження відповідних документів.

Російський парфумерно-косметичний підрозділ об’єднаної французької групи Louis Vuitton Moёt Hennessy (LVMH) “Селдіко” продовжив договір оренди 3,5 тис. кв. м офісної нерухомості в бізнес-центрі “Сітідел” у Москві. У Росії, окрім Louis Vuitton, продовжують орендувати торгові площі й інші найбільші люксові бренди. Серед них, за даними на липень 2025 року, Chanel, Brunello Cucinelly, Gucci, Tiffany & Co, Prada, Dior і Hermes, Burberry.

Цей запис оприлюднено в Економіка автором Тарас Волиненко. Додати до закладок постійне посилання.

Про автора Тарас Волиненко

Журналіст з понад 15-річним досвідом. Закінчив факультет журналістики Національного університету імені Тараса Шевченка у 2010 році. Працював у провідних українських ділових медіа, де висвітлював теми фінансів, ринку праці, інвестицій та малого бізнесу. Сьогодні спеціалізуюся на аналітиці економічних процесів в Україні та їхньому впливі на щоденне життя громадян.