Posted in

Європарламент розглядає заборону великих авто у містах

acbbcacffd.jpg
acbbcacffd.jpg

Зростання популярності великих позашляховиків та пікапів в Європі підштовхує Європарламент до розгляду заборон щодо таких транспортних засобів у містах через проблеми з безпекою та інфраструктурою. Україна, яка стала на шлях євроінтеграції, може зіткнутися з подібними обмеженнями в майбутньому.

Чому зростає середня ширина автомобілів?

Згідно зі звітом групи Transport & Environment, середня ширина нових автомобілів, які продаються в Європі, збільшується приблизно на 1 см кожні два роки. Наразі середня ширина становить 170–180 см, що на 11 см більше, ніж у 2001 році. Це вже створює проблеми з міською інфраструктурою, адже багато великих моделей не поміщаються на стандартні паркувальні місця, ускладнюючи виїзд. Активісти попереджають, що продовження цієї тенденції може призвести до заповнення міст надмірно великими транспортними засобами.

Які ризики для пішоходів?

Більші автомобілі виявилися значно небезпечнішими для пішоходів. Дослідження ETSC та дані Американського страхового інституту безпеки дорожнього руху (IIHS) показують чітку кореляцію: зростання продажів позашляховиків та пікапів пов’язане зі збільшенням смертельних випадків серед вразливих учасників дорожнього руху. Зокрема, на швидкості понад 64 км/год ризик смерті для пішохода, збитого позашляховиком, сягає 100%, порівняно з 53% у випадку класичного легкового автомобіля.

Які обмеження можуть бути введені в ЄС?

Європейський парламент заявив, що перегляне проблему зростання кількості позашляховиків у містах та розгляне можливість запровадження обмежень. Серед можливих рішень — впровадження систем, які вже працюють у Нідерландах, Бельгії та Франції, де плата за паркування залежить від ваги та типу транспортного засобу. Аналітики припускають, що в майбутньому міста можуть повністю закрити свої центри для автомобілів, які не відповідають певним вимогам щодо ваги та розміру.