Закон про локалізацію таксі: до 200 тисяч водіїв можуть піти

Згідно з новим законодавством про локалізацію таксі, ринок пасажирських перевезень може залишити до 200 тисяч водіїв, що становить 20% від загальної кількості зайнятих у цій сфері. Про це повідомляє Російський союз промисловців і підприємців (РСПП).

На засіданні, яке відбулося за участю галузевих об’єднань, автовиробників, чиновників Мінпромторгу, Мінтрансу, Мінекономіки, а також представників влади Москви і Санкт-Петербурга, обговорювали наслідки нового закону. З березня 2026 року для пасажирських перевезень дозволено використовувати лише автомобілі, зібрані в Росії.

Які наслідки для таксопарків?

РСПП визнали, що багато таксопарків і водіїв не зможуть виконати цю вимогу, і закликали до введення гнучких адаптаційних механізмів застосування закону. В іншому випадку, ситуація може призвести до зниження доступності послуг таксі та зростання вартості поїздок.

Чи готові водії до змін?

Реформа реалізується за жорстким сценарієм, хоча раніше обговорювався плавний перехід. Самозайнятим водіям буде важко замінити свої автомобілі на локалізовані через високу вартість російських машин та обмежений доступ до пільгових програм автокредитування та лізингу, зазначив керівник робочої групи агрегаторів транспортних послуг комітету РСПП з цифрової економіки Антон Данилов-Данильян.

За оцінками учасників засідання, на кінець 2024 року в галузі налічувалося понад 700 тисяч автомобілів, що належать фізичним особам, з яких понад 70% використовувалися для підробітку. При цьому близько 79% таких машин не відповідали вимогам закону про локалізацію.

Нагадаємо, що криза на російському авторинку також вплинула на автомобільні салони: з початку року до 1 вересня кількість точок продажів і шоурумів в країні скоротилася на 9% — до 7284.

Цей запис оприлюднено в Економіка автором Тарас Волиненко. Додати до закладок постійне посилання.

Про автора Тарас Волиненко

Журналіст з понад 15-річним досвідом. Закінчив факультет журналістики Національного університету імені Тараса Шевченка у 2010 році. Працював у провідних українських ділових медіа, де висвітлював теми фінансів, ринку праці, інвестицій та малого бізнесу. Сьогодні спеціалізуюся на аналітиці економічних процесів в Україні та їхньому впливі на щоденне життя громадян.