Головною проблемою для водіїв електромобілів залишається запас ходу, адже реальні цифри на дорозі значно відрізняються від заявлених виробником. Серія випробувань показала, що основний чинник падіння ефективності — швидкість, яка спричиняє колосальну втрату енергії. Про це повідомив Phonandroid.
Як швидкість впливає на запас ходу?
Тестування, проведені в рамках дорожнього туру Eurocharge 2025, однозначно засвідчили, що швидкість руху має колосальний вплив на споживання енергії акумулятора. Під час подорожей на швидкості 130 км/год усі електрокари, які проходили тест, втрачали в середньому 40% свого офіційного запасу ходу. Навіть новітні та технічно досконалі моделі Porsche Macan EV та Audi A6 e-tron Quattro демонстрували різке зниження ефективності при такому режимі руху.
Чому важливо дотримуватись помірної швидкості?
На другорядних дорогах з обмеженням швидкості 90 км/год ці ж автомобілі практично досягали показників, заявлених у циклі WLTP. Транспортний засіб, який може проїхати 380 км при помірному режимі руху, на швидкості 130 км/год не зможе подолати більше 220 км. Додаткові фактори, такі як зустрічний вітер, а також вага пасажирів та вантажу, ще більше посилюють втрату ефективності.
Наприклад, у Німеччині, де існують необмежені ділянки автомагістралей, водії змушені робити часті незаплановані зупинки для підзарядки. Це явище характерне для електромобілів усіх брендів, навіть тих, які відомі своєю ефективністю — Tesla, BYD та BMW.
Важливу роль відіграє електрична архітектура транспортних засобів. Наприклад, Lucid Air, оснащені 800-вольтовими системами, здатні досягати запасу ходу понад 800 км при стабільному русі зі швидкістю 110 км/год. Натомість, автомобілі з традиційною 400-вольтовою архітектурою, наприклад, BMW i5, відчувають значні труднощі з підтриманням високої енергоефективності при швидкій їзді.
Для водіїв, які регулярно здійснюють поїздки на далекі відстані та прагнуть уникнути частих зупинок для підзарядки, існує лише одне ефективне рішення: уповільнити рух.
