Site icon Companion UA

Зерновий коридор: перші підсумки відновлення агроекспорту – чому процес важливо нарощувати

ceabaaad

ceabaaad

У своєму зверненні увечері 26 серпня президент України Володимир Зеленський приділив багато уваги темі експорту зерна через морські порти Чорноморська, Одеси та Південного, що працює близько місяця. Як оцінюєте роботу “зернового коридору”? Чи є можливість розширити його можливості? Чи залишаються ризики? Портал “Коментарі” із цими питаннями звернувся до експертів.

Наша мета – не просто “вивезти якнайбільше зерна”, а зробити так, щоб українські аграрії та наш бюджет отримали більше коштівНародний депутат Верховної Ради України ІХ скликання (фракція “Слуга Народу”), член Комітету ВР з аграрної та земельної політики Дмитро Соломчук розмірковує так:

“Однозначно – наявність “зернового коридору” є перемогою української дипломатії, Офісу президента та наших міжнародних партнерів. Як ми бачимо з місць призначення експортованого зерна – це переважно бідні країни з Азії та Африки, які потребують нашого врожаю, щоб уберегтися від голоду”.

Також зерно закуповує безпосередньо ООН для соціального харчування, зазначає експерт.

“Це наша місія у світі, яка позитивно впливає на імідж країни, – наголошує Дмитро Соломчук. – А українські аграрії одержують кошти для посівної. Логістика морем значно дешевша, а отже, фермери витрачають на неї менше грошей”.

Водночас, продовжує нардеп, не слід забувати, що у Чорному морі знаходиться флот Росії, який щодня обстрілює ракетами мирні міста. І він завжди становитиме загрозу для торгових судів також, доки не буде демілітаризованим.

“Наша мета – не просто “вивезти якнайбільше зерна”, а зробити так, щоб українські аграрії і, відповідно, наш бюджет отримали більше коштів. Розширювати його слід лише доти, доки “зерновий коридор” працює на користь українських. Поки що це так”, – констатує Дмитро Соломчук.

У наступні місяці ключовим питанням буде збільшення відвантаження зерна нового врожаюЗаступник голови Всеукраїнської Аграрної Ради (ВАР) Денис Марчук звертає увагу, що за серпень через українські морські порти буде відвантажено близько 1 млн. тонн.

“Завдання перед портами варто – завантажувати в межах своїх можливостей, а це близько 3 млн. тонн щомісяця, – наголошує експерт. – Тому нам сьогодні важливо мати розуміння, скільки кораблів заходитиме в порти щомісяця. Якщо зважати на те, що зараз заходять не дуже великі судна, то таких кораблів потрібно близько 80-100 на місяць”.

На жаль, зазначає Денис Марчук, ситуація із вивантаженням не призводить до зростання ціни на зернові всередині країни.

“Бо вивозиться ще переважно зерно, закуплене в лютому, але через початок війни не було можливості вийти в море. Тому в наступні місяці ключовим питанням буде збільшити відвантаження зерна нового врожаю, а також збільшення вивезення зерна до 3 млн. тонн на місяць”, – упевнений заступник голови ВАР.

Читайте також на порталі “Коментарі” — європейські ціни на електроенергію б’ють рекорди: про що це говорить — чого чекати Україні.

Exit mobile version