Зниження імпорту бензину в Україні: серпневі дані

Минулого місяця імпорт бензину в Україні знизився на 25% порівняно з липнем, склавши 164 тисячі тонн, що є аналогічним результатом до аналогічного періоду минулого року. Про це повідомляє Enkor.

Чому зменшився імпорт бензину?

Зменшення імпорту в серпні пов’язане з профіцитним липнем. Тоді ринок боровся з наслідками руйнівної атаки на “Укртатнафту” в середині червня. Потреба у додаткових обсягах змусила учасників ринку шукати всі можливі варіанти нарощування постачань.

Литва повернула лідируючі позиції в імпорті бензину шляхом зниження відвантажень з Польщі на 45% (34,8 тисячі тонн). З ORLEN Lietuva було відвантажено 47,4 тисячі тонн пального, що на 2% менше, ніж у липні. Якщо минулого місяця тут переважав автотранспорт, то у серпні надолужила залізниця, зростаючи з 24 до 33 тисяч тонн.

Які компанії наростили постачання?

Цей приріст забезпечила компанія ОККО, яка виросла у 3,5 раза, до 12 тисяч тонн. Судячи зі всього, приріст по Литві відбувся завдяки зменшенню залізничних постачань з Польщі. Майже удвічі збільшив потік бензину Amic – до 3,3 тисячі тонн. Литва лишається базовим джерелом для цієї мережі, яка має давні міцні стосунки з місцевим виробником.

Рекордно низькими були обсяги бензину з польських терміналів Unimot: 0,6 тисячі тонн. Водночас компанія наростила залізничні відвантаження Е0 і Е5 з німецького PCK Schwedt: 4,6 тисячі тонн проти 1,1 тисячі тонн. Покупцями були все та ж ОККО й “БРСМ”.

Також із Польщі скоротився імпорт від Select Energy (-61%, 3,3 тисячі тонн) й Orlen (-38%, 30,3 тисячі тонн). Попри зменшення, обсяги відвантаження Orlen залишаються близькими до історичних максимумів 2022 року.

Очікувано почав стухати імпорт з Греції, яка відкривається лише у періоди гострого попиту. У серпні потік зменшився на 57% (19,7 тисячі тонн). У серпні наростили обсяги Німеччина й Молдова, звідки імпорт зріс на 22% й у 4 рази відповідно. Перший результат забезпечив Unimot, а по Молдові розпечатався “Арстак”, який спав із жовтня 2024 року.

За даними сайту, у серпні поновилися відвантаження бензину А-92. Обсяги зросли до максимальних із серпня 2022 року – 7,8 тисячі тонн. Окрім автомобільних партій (1,7 тисячі тонн), у країну прибула морська партія пального з Кіпру (термінал VTT Vasiliko) обсягом 6,1 тисячі тонн. Дебютувала з пальним компанія з Івано-Франківська “Енерго Трейд Інвест”. Окрім 92-го, компанія розмитнила і 2,2 тисячі тонн А-95 з Греції, які привіз у кінці серпня Wexler.

Нагадаємо: до кінця 2025 року суттєвих змін цін на пальне в Україні не очікується. Такий прогноз зробив заступник голови НБУ Сергій Ніколайчук. На початку липня середня ціна на бензин марки А-95 в Україні зросла на 0,02% до 58,93 грн/л, на дизельне пальне – зафіксувалася на рівні 55,86 грн/л. У червні в Україні тенденція скорочення обсягів імпорту дизпального зберігалася. Імпорт зменшився з усіх основних напрямків постачань, але падіння було нерівномірним. Раніше повідомлялося, що за місяць ціни на пальне в Україні зросли в середньому майже на 5 гривень на літрі та поки не поспішають відкочуватись назад.

Цей запис оприлюднено в Економіка автором Тарас Волиненко. Додати до закладок постійне посилання.

Про автора Тарас Волиненко

Журналіст з понад 15-річним досвідом. Закінчив факультет журналістики Національного університету імені Тараса Шевченка у 2010 році. Працював у провідних українських ділових медіа, де висвітлював теми фінансів, ринку праці, інвестицій та малого бізнесу. Сьогодні спеціалізуюся на аналітиці економічних процесів в Україні та їхньому впливі на щоденне життя громадян.