Зниження обсягів перевезень вантажів залізницею в Україні

Обсяг перевезень вантажів у контейнерах залізницею упродовж січня–серпня 2025 року склав 151 тис. 897 ДФЕ, що на 15% менше минулорічних показників. Про це повідомив заступник директора департаменту технології перевезень та комерційної роботи АТ “Укрзалізниця” Валерій Ткачов.

Які обсяги експорту та імпорту вантажів?

Експорт склав 92 тис. 57 ДФЕ (60%), імпорт — 42 тис. 119 ДФЕ (28%), внутрішні перевезення — 17 тис. 721 ДФЕ (12%). Транзитні перевезення за цей період не здійснювалися.

Які вантажі перевезли найбільше?

Попри скорочення на 13%, перше місце продовжують посідати зернові вантажі. Їх перевезено 40 тис. 19 ДФЕ, або 26%. На 3% побільшало обсяг перевезень макухи і шротів, який становить 15 тис. 475 ДФЕ, або 10%. Зростає частка чорних металів, яка наразі становить 21%, або 32 тис. 284 ДФЕ (збільшення на 5%). Останні три місяці (червень–серпень) обсяг перевезення чорних металів у контейнерах перевищив обсяг перевезення зернових вантажів, і вони вийшли на перше місце за обсягами перевезення у контейнерах.

Експортні перевезення вантажів у контейнерах за 8 місяців 2025 року через морські порти склали 41 тис. 545 ДФЕ, або 45%, через сухопутні прикордонні переходи — 50 тис. 512 ДФЕ, або 55%.

Ткачов звернув увагу на суттєве зменшення перевезення зернових вантажів у контейнерах. Серед можливих причин він назвав низьку вартість використання спеціалізованих вагонів-зерновозів — 100–200 грн на добу та переорієнтацію експорту зерна в напрямку морських портів України. За його словами, 90–94% зерна експортується через морські порти, відповідно зерно транспортується до портів у спеціалізованому вагоні.

Нагадаємо, вагонний оператор група “Лемтранс” та компанія “Рейл Транс Інвестмент” завершили перший етап будівництва “Контейнерного Терміналу Фастів”. Раніше повідомлялося, що дочірня компанія контейнерної компанії Mediterranean Shipping Company придбала 50% українського оператора інтермодальної логістики N’UNIT та 25% у терміналі “Мостиська”. Транскордонний термінал “Мостиська драй порт” у 2021 році почала будувати компанія “Лемтранс” з партнером поблизу залізничної станції “Мостиська-2” за кілька кілометрів від кордону України та Польщі. МТД може відвантажувати вантажі на колії двох стандартів – 1520 на 1435 мм (європейський).

Цей запис оприлюднено в Економіка автором Тарас Волиненко. Додати до закладок постійне посилання.

Про автора Тарас Волиненко

Журналіст з понад 15-річним досвідом. Закінчив факультет журналістики Національного університету імені Тараса Шевченка у 2010 році. Працював у провідних українських ділових медіа, де висвітлював теми фінансів, ринку праці, інвестицій та малого бізнесу. Сьогодні спеціалізуюся на аналітиці економічних процесів в Україні та їхньому впливі на щоденне життя громадян.