Зростання випадків порушення GPS у Німеччині

З січня по серпень 2025 року пілоти у Німеччині повідомили про 447 випадків порушення або підробки GPS-сигналів, тоді як два роки тому фіксували лише 25 подібних інцидентів. Як припускають експерти, джерелом перешкод можуть бути потужні передавачі, зокрема встановлені на російських торгових суднах.

У Федеральному міністерстві транспорту зазначили, що більшість випадків відбувалася над Балтійським морем і країнами Балтії, де зростання маніпуляцій сигналами спостерігається під час заходу літаків у німецький повітряний простір. Федеральна асоціація авіаційної промисловості назвала втручання в навігацію загрозою безпечній експлуатації цивільних літаків.

Які наслідки втручання в навігацію?

Глава BDL Йоахім Ланг заявив, що нещодавні інциденти показали, як мінімальні зусилля можуть завдати максимальної шкоди критично важливій інфраструктурі. Він наголосив, що атаки на аеропорти і втручання в навігацію створюють фрагментовану загрозу, і закликав створити міжвідомчий центр для постійного обміну інформацією між спецслужбами, силовими структурами і бізнесом.

Які заходи вживає уряд?

У Федеральному міністерстві внутрішніх справ припустили, що за атаками можуть стояти державні актори. Відомство Александра Добріндта виступило за посилення захисту аеропортів як об’єктів критичної інфраструктури, включно із заходами проти безпілотників.

У німецькому уряді обговорюють нову правову базу, яка передбачає підвищення стандартів охорони аеропортів, а також впровадження систем виявлення і перехоплення дронів. Нагадаємо: 1 вересня літак з президенткою Єврокомісії Урсулою фон дер Ляєн був змушений приземлятися в аеропорту болгарського міста Пловдив, використовуючи паперові карти через збої в роботі GPS.

За перші чотири місяці 2025 року 122,6 тисячі авіарейсів на півночі Європи зіткнулися з перешкодами в роботі GPS та інших супутникових систем з вини Росії. Російська Федерація не потрапила до Ради Міжнародної організації цивільної авіації (ІСАО).

Раніше повідомлялося, що німецькі спеціальні сили обшукали вантажне судно в Кільському шлюзі: раніше з нього був запущений розвідувальний дрон. До того, як судно прибуло до гавані Кіля, безпілотник, з нього, пролетів над військовим кораблем, щоб вести спостереження та зробити фотографії.

Цей запис оприлюднено в Економіка автором Тарас Волиненко. Додати до закладок постійне посилання.

Про автора Тарас Волиненко

Журналіст з понад 15-річним досвідом. Закінчив факультет журналістики Національного університету імені Тараса Шевченка у 2010 році. Працював у провідних українських ділових медіа, де висвітлював теми фінансів, ринку праці, інвестицій та малого бізнесу. Сьогодні спеціалізуюся на аналітиці економічних процесів в Україні та їхньому впливі на щоденне життя громадян.