Чи здатні сучасні інститути та університети готувати фахівців для PR-ринку? Яка PR-освіта потрібна нам сьогодні? Та чи потрібна взагалі? На ці та інші питання спробували відповісти учасники та гості дебатів «PR-освіта чи PR-САМОосвіта?», що відбулися 4 квітня у Києві в рамках освітнього проекту «Growth in PR. PR-Ukraine» (http://growthinpr.org), також відомого як «PR-перці». Організаторами заходу виступили Українська Асоціація зі зв’язків з громадськістю (UAPR) та міжнародна молодіжна громадська організація AIESEC.
В актовому залі Університету економіки та права «КРОК» зустрілися колишні та теперішні студенти кафедр «Зв’язки з громадськістю» різних столичних вузів, викладачі, роботодавці та PR-експерти. Зокрема учасники програми мали змогу поспілкуватися з такими відомими вітчизняними PR-практиками, як Ярина Ключковська (Директор з корпоративних комунікацій «Майкрософт Україна»; викладач PR у kmbs, CIPR, «UAPR‐Академії»), Ірина Золотаревич (директор по роботі з клієнтами PR-агенції Pleon Talan), Михайло Шуранов (PR-директор «МакДональдз Юкрейн», викладач Британської кваліфікаційної програми Чартерного Інституту Паблік Рілейшнз CIPR), Олеся Жулинська (PR-директор «Кока-Кола Беверіджиз Україна») та ін.
Спікери охоче ділилися з «PR-перцями» своїми думками, баченням, секретами та давали багато корисних підказок щодо процесу працевлаштування.
Найбільш активно учасники дебатів обговорювали саме тему початку кар’єри в галузі зв’язків з громадськістю та її подальшого успішного розвитку. У результаті до
ТОП-10 обов’язкових знань та вмінь PR-спеціаліста за думкою команд роботодавців та експертів увійшли (у довільному порядку):
(1) вміння думати/мислити/аналізувати/працювати з інформацією;
(2) вміння писати;
(3) вміння та бажання вчитися;
(4) знати що таке PR, mass media та як вони працюють;
(5) бути чесним («вміти працювати над столом, а не під столом»);
(6) знати українську, російську та (обов’язково!) англійську мови;
(7) бути допитливим та відкритим до нового, дійсно цікавитися галуззю;
(8) мати навички управління проектами;
(9) готовність відповідати за результати своєї роботи;
(10) розуміння власних кар’єрних цілей.
Оптимальним початком кар’єри в PR було визнано спеціалізовані агенції. Найскладнішим запитанням на співбесіді – «Як Ви бачите себе через 5 років?». А головною умовою успішної PR-кар’єри – палке бажання вчитися, розвиватися та вдосконалюватися.
Оксана Гошва, член Правління UAPR, куратор студентських проектів UAPR, директор агенції Hoshva PR: «Кожен рік на ринок праці потрапляють сотні випускників з 5-7-ми вищих навчальних закладів, що мають ліцензію на спеціалізацію «Реклама та зв’язки з громадськістю». Проте, роботодавці, які шукають PR-спеціалістів, майже одностайні – їх не задовольняє рівень випускників українських вузів.
Питання якісної освіти – надзвичайно важливе для нормального розвитку та становлення вітчизняного PR-ринку. І дебати «PR-освіта чи PR-САМОосвіта?» – це лише перший крок UAPR у цьому напрямку. Асоціація планує багато проектів, направлених на студентів та налагодження стосунків між вузами і роботодавцями в галузі PR».
Довідка
«Growth in PR. PR-Ukraine» – це освітній проект для студентів, які вивчають або цікавляться дисципліною зв’язків з громадськістю. Його неофіційна назва – «PR-перці».
Цього року програма проводиться вдруге. Участь у ній беруть 80 слухачів, які успішно пройшли конкурсний відбір. Більшість учасників вже знайомі зі сферою PR та мають деякий досвід роботи в ній. У рамках 6-тижневої програми пройде 12 майстер-класів, 16 виступів експертів, 4 кейсових заняття, дебати та PR-квест.
Українська Асоціація зі зв’язків з громадськістю UAPR – міжнародна громадська організація, що об’єднує професіоналів PR-галузі в Україні. Асоціація була заснована 2005 року лідерами вітчизняної PR-індустрії у відповідь на низькі стандарти роботи в галузі зв’язків з громадськістю та поширення практики платної журналістики.
UAPR другий рік поспіль є стратегічним партнером освітнього проекту «Growth in PR. PR-Ukraine».
AIESEC – міжнародна молодіжна організація, що в Україні активно займається створенням та розвитком освітніх програм і проектів, спрямованих на надання практичних знань та навичок студентам і молодим фахівцям.