Українці, які втратили водійські посвідчення через війну з росією, вимушені платити за їх відновлення $200. Про це пише видання Українські новини.
“Схема працює так: півробітники сервісних центрів займають місця в електронній черзі, а потім продають продають їх”, — пише політтехнолог Олексій Голобуцький у своєму Facebook.
За словами експерта, в мережі з’явились відеосвідчення тіньових маніпуляцій в сервісних центрах МВС: зумисне бронювання співробітниками всіх талончиків електронної черги, щоб водії змушені були купувати можливість потрапити на прийом: “Найпопулярніша через війну послуга – відновлення водійських прав (під обстрілами і під час евакуації люди думають все ж про збереження життів, а не цілком відновних папірців) – тепер тягне на цілих $200”.
Голобуцький зазначає: “$200 для біженця без роботи й доходів, для евакуйованого з однією валізою на всю родину, для того ж тероборонівця, що вчергове вирвався з бою, втративши все, крім зброї – це дуже вагома сума. Зараз взагалі в усіх, крім чиновників (і бійців, дякувати донаціям наших союзників) з доходами сутужно. Але тотальна тіньова машина прекрасно відновила оберти – якщо взагалі колись їх зупиняла чи бодай зменшувала”.
Експерт вважає, що до цієї схеми може бути причасний керівник Головного сервісного центру МВС Євген Мойсеєнко.
“Відповідальний за цю систему — Керівник Головного сервісного центру МВС Євген Мойсеєнко. За даними ЗМІ від осені 2021 – людина Євгена Єніна, котру і призначили саме для того, щоб підім’яти всі ці схеми хабарів за права, довідки, реєстрації тощо”, — зазначає Голобуцький.
Політтехнолог згадує, що ще тоді призначення Мойсеєнка викликало малоприємні питання. Експерти зауважили, що задекларовані активи більш як в 10 разів перевищують офіційні доходи Мойсеєнка. На той момент Мойсеєнко вже був держчиновником – до отримання посади керівника Головного сервісного центру МВС Євген Мойсеєнко працював у Міністерстві цифрової трансформації України та обіймав посаду Головного спеціалісту експертної групи аналітичного та експертного забезпечення директорату електронних реєстрів.
“Якщо зважати на розбіжність доходів і активів, досвід “ефективної роботи” на державній посаді Мойсеєнко таки отримав, логічно ж? І тоді це пояснює відсутність жодних претензій в Мойсеєнка вже на посаді керівника ГСЦ МВС, зокрема, до якості і вартості водійських прав – його все цілком влаштовувало – незважаючи на корупційний скандал і навіть відкриті провадження НАБУ за ст.364 (“Зловживання владою”) і ст.209 (“Відмивання грошей”) (+300% до ціни витратних матеріалів, закуповуваних у цілком конкретних фірм, не могли не викликати підозри, як і 2,5 млрд(!), виплачених саме цим конкретним фірмам “, — пише Голобуцький.
Політтехнолог зазначає, що “наявність схем (зафіксована НАБУ) передбачає при зміні керівництва тільки два варіанти: або новий начальник з гуркотом руйнує брудний спадок – або тихо вбудовується в давно налагоджені схеми, заявляючи, що особливих претензій до роботи довіреної структури не має, буде хіба покращувати. Здогадайтесь, за яким варіантом пішов Євген Мойсеєнко”.
“Лупити по $200 з кожного водія за поновлення прав під час війни – це таки трохи занадто цинічно. Хоча і неймовірно дохідно: послугою скористались близько 10 000 водіїв – це близько $2 000 000 за 140 днів війни…”, – підрахував Голобуцький.