Як уникнути фінансового колапсу в бізнесі у 2023 році: 4 поради від проєкту Школа бізнесу Нова пошта

Ситуація у нашій країні у 2022–2023 році надважка. Перед українцями стоять 2 задачі — захистити країну та вижити як у фізичному, так і в економічному сенсі. А після перемоги нам потрібно буде ще й відновлювати країну.

W0UrHFvnQ3XM-Tq9ujrIFL3myTwtSTVt05ay4nA9jUFaMevp0h8W03778tBnEN8uJYBf2Vfmgnu_AS0JdsFCzCF6457UZ3DDwLV7OcQWgsxFTipBKaTloWiUsJ6DsihCMECYIYYJhIgB4RLOuF7OEkQ

Тож підприємства, які працюють, мають вжити всіх можливих законних заходів, щоб уникнути фінансового колапсу та зберегти робочі місця. Школа бізнесу Нова пошта пропонує 4 дієві поради для власників компаній та підприємців.

Порада №1. Холодний розум та фінансовий аналіз

Управління бізнесом у кризу потребує психоемоційної стійкості власника та керівників. Тільки з ясною головою можна ухвалювати тверезі управлінські рішення. Фільтруйте потік новин. Вивчайте лише ту інформацію, що впливає на ваш бізнес.

NZB2Hbt8DA3VXpPLXavSk43Ay_Inm71OBIP8pEKNdCfrKW-zTrxVt7JJqTk_kyF3myWGtxcGoCRWVdUaLW1729cOcjyLCiKmg4fOVe2RH2fguoSUgwnjUPe0rvbYiEv56NIFt6BxOzRVX3LNb6WEq0M

Фінансовий аналіз містить:

  • інформацію про доходи у розрізі кожного виду продукції;
  • інформацію про витрати по кожному підрозділу підприємства;
  • інформацію щодо оподаткування — можливо вам наразі більш вигідно перейти на загальну систему оподаткування або навпаки на єдиний податок;
  • аналітику активів і як їх більш раціонально використовувати.

Порада №2. Зменшіть витрати

Коли говорять «потрібно зменшити витрати», зазвичай одним оком поглядають на персонал. Це не дуже правильна тактика, тому що втрата кваліфікованих кадрів — це збільшення витрат на підготовку нових, погіршення якості продукції. Гарних спеціалістів забере ваш конкурент.

vVxjI-myc8nmCYrbF2_vEz6Ma3gzAZAEhym2aXzE1z2Dy2EketHSGfAytWF_WPmegFH1j3KhpCkEtsg1RO5rp98MotM3aCY9eaiyNXp6mU8xPUmyBLhH6SuDG2kOOnIrHJYc9sjXpVhlvxyUR-SM33A

Тож на чому можна економити:

  • оренда — запропонуйте частину приміщень в оренду, якщо ви орендар, то спробуйте отримати знижку або зменшити площу орендованого приміщення;
  • розрахуйте собівартість свого продукту — можливо, є спосіб її зменшити, наприклад, змінити постачальника або сировину;
  • відкладіть запуск нових продуктів, які будуть потребувати витрат на рекламу;
  • зменште асортимент — залишайте лише найпопулярніші товари, відмовтесь від преміального сегмента.

Порада №3. Адаптація продукту під запити покупця

Управління бізнесом містить оптимізацію товарів і послуг. Що можна зробити:

  1. Змінюйте продукт — проаналізуйте, що з асортименту почали купувати більше чи менше, від чого клієнти відмовилися. Подивіться, як змінилися пошукові запити у вашому сегменті ринку. Наприклад, власник кафе може запропонувати доставку готової їжі в межах міста.
  2. Опануйте економсегмент — у 2022/23 роках зростає попит на продукти першої необхідності та економкласу. Якщо раніше люди купували дороге молоко, то зараз братимуть дешевше.

Наразі люди не мають зайвих грошей. Вони не перестали купувати їжу чи доглядати за собою, але стали вибирати дешевші послуги та товари. На чому не треба економити, так це на якості вашого продукту. Навіть на товарах економсегмента.

Порада 4. Працюйте з персоналом

Це не значить скорочувати штат або затримувати заробітну плату. Під час кризи підприємцю потрібно зберегти робітників. Що можна зробити для оптимізації витрат:

  • дистанційна робота там, де це можна зробити — допоможе скоротити витрати на комунальні послуги та корпоративні смаколики;
  • оптимізуйте заохочувальні виплати — наприклад, за проходження семінарів або відкладіть корпоративні заходи;
  • відкладіть навчання персоналу на перспективу.

Якщо це не має результату, то переведіть частину персоналу на неповний робочий день або у простій з виплатою у 60% від заробітної плати. Скорочення штатів — це найостанніший крок в економії на робітниках.

Крім цих кроків, працюйте з можливими ринками збуту продукції. Наприклад, якщо поставляли товар лише в магазини, спробуйте себе в інтернет-торгівлі. Працювали лише з гуртовиками, то почніть обслуговувати покупців ще й у роздріб.