Президент України Володимир Зеленський провів телефонні переговори із керівником Китайської Народної Республіки – Сі Цзіньпіном. Український лідер висловив упевненість, що ця розмова (перша з початку широкомасштабної війни РФ проти нашої країни), а також призначення посла України в КНР (ним став Павло Рябікін, який раніше обіймав посаду міністра з питань стратегічних галузей промисловості України), дасть потужний поштовх розвитку двосторонніх відносин. Відомо також, що Китай направить своїх спецпредставників до України та інших країн для консультацій щодо врегулювання війни. Чому раніше була така тривала пауза у відносинах України та Китаю? Які очікування від переговорів – чи можливі реальні зрушення в процесі припинення російсько-української війни? Портал “Коментарі” із цими питаннями звернувся до експертів.
Факт розмови між Зеленським та Сі не призведе до якихось кардинальних змін китайської політики щодо війни РФ проти України Голова Центру дослідження соціальних перспектив Донбасу, екс-член української делегації у Тристоронній контактній групі щодо врегулювання конфлікту на Донбасі Сергій Гармаш розмірковує так:
Підписуйтесь на наш Telegram-канал,
щоб першими дізнатися про найважливіші події!
На думку експерта, раніше Пекін затягував із термінами цієї розмови, сподіваючись, що ситуація на фронті стане більш сприятливою для Москви – і Київ буде більш згідливим щодо реалізації “мирного плану” Китаю. Сі, пояснює Сергій Гармаш, чекав на сигнал від України, що вона готова розглядати його план і приймає його посередництво. Однак такого сигналу не було, а відповідно не було й “конструктивного”, на думку Пекіна, ґрунту для розмови.
Є сподівання, що ця розмова Зеленського та Сі Цзіньпіна стане відправною точкою для вибудовування реально партнерських відносин Народний депутат Верховної Ради України ІХ скликання Сергій Магера звертає увагу, що в українсько-китайських відносинах є чимало підводних каменів. І було б чудово, якби ми зуміли навести мости там, де раніше були зруйновані.
Сергій Магера наголошує, що нам важливо вибудувати нормальні, взаємовигідні відносини з Китаєм, які б не будувалися виключно на кредитуванні України, як було раніше. Щоб ми не стали сировинним додатком, а мали змогу експортувати до КНР продукцію з великою додатковою вартістю.
Ну, а те, що так довго не призначався український посол у Китаї, він пов’язує з кадровими складнощами української влади після 2019 року. Поспішні кадрові рішення, акцентує Сергій Магера, вже неодноразово призводили не до найкращих результатів.
Читайте також на порталі “Коментарі” – після розмови із Сі Цзіньпіном президент України Володимир Зеленський вже ухвалив перше важливе рішення.