У четвер, 10 жовтня, Верховна Рада України проголосувала за законопроєкт 11416-д в цілому. Ще до першого читання його критикували податкові та бізнес-експерти й самі підприємці.
У законопроєкті 11416-д містяться норми, які, на думку податкового експерта Мирослава Лаби, несуть потенційну шкоду для легального бізнесу та збільшують ймовірність ще більшої тінізації економіки.
Норми законопроєкту 11416-д:
- підвищення з дня набрання чинності законом ставки військового збору з 1,5% до 5% для найманих працівників (для військовослужбовців Сил Оборони ставку залишили 1,5%, та залишили звільнення для тих, хто виконує бойові завдання);
- військовий збір для всіх ФОПів І, ІІ й ІV груп у розмірі 10% від 1 розміру мінімальної зарплати (тобто 800 грн щомісяця);
1% військового збору з обороту для ФОП 3 групи; - щомісячні авансові внески з податку на прибуток (якщо власник юрособа) та ПДФО (якщо власник фізособа) для кожної АЗС у розмірі від 30 до 60 тисяч грн;
- збільшення ставки податку на прибуток для фінансових установ (крім страховиків) з 2025 року;
- повернення до щомісячної замість квартальної об’єднаної звітності з ПДФО, ВЗ та ЄСВ з 1 січня 2025 року;
- 50% податок на прибуток для банків за 2024 рік;
- збільшення на 14% мінімального податкового зобов’язання для с/г земель та встановлення мінімальної суми такого зобов’язання за 1 га (1400 гривень для ріллі);
- втрата спрощеної системи для IV групи, якщо борг по мінімальному податковому зобов’язанню понад 2 квартали;
- підвищення ставки рентної плати на видобуток щебню, піску та каоліну;
- збільшення мінімальних роздрібних цін на вина і виноробну продукцію (коньяки та вермути) на 50%;
- звільнення від оподаткування коштів, нарахованих за програмою “Національний кешбек”;
- звільнення від ПДФО іноземної допомоги, яку отримують громадяни в інших країнах по тимчасовому захисту (за 2022, 2023 та наступні роки до кінця воєнного стану).