Posted in

Вантажообіг морських портів Росії зменшився на 3,5%

fdedfcaedbcef.jpg
fdedfcaedbcef.jpg

Вантажообіг морських портів країни-агресора Росії у січні-серпні 2025 року зменшився на 3,5% порівняно з аналогічним періодом минулого року та склав 576,3 млн тонн. Про це повідомляє статистика Асоціації морських торгових портів РФ.

Які обсяги перевалки сухих вантажів?

Обсяг перевалки сухих вантажів склав 283 млн тонн (-4,8%), у тому числі: вугілля – 132,8 млн тонн (+3,1%), вантажів у контейнерах – 35,8 млн тонн (-1,9%), мінеральних добрив – 31,2 млн тонн (+8,8%), зерна – 26 млн тонн (+26,3%), руди – 9,8 млн тонн (+34,5%), вантажів на поромах – 5,5 млн тонн (+1,6%).

Які зміни в перевалці наливних вантажів?

Обсяг перевалки наливних вантажів склав 293,3 млн тонн (-2,2%), у тому числі сирої нафти – 179,7 млн тонн (-1,0%), нафтопродуктів – 84 млн тонн (-4,8%), зрідженого газу – 23,2 млн тонн (-1,1%).

Експортних вантажів перевалено 452,4 млн тонн (-3,9%), імпортних – 27,6 млн тонн (-0,6%), транзитних – 49,4 млн тонн (+9,5%), каботажних – 46,9 млн тонн (-12,5%).

У морських портах Азово-Чорноморського басейну перевалили 169,4 млн тонн (-9,5%), з них обсяг перевалки сухих вантажів склав 70,1 млн тонн (-20,4%), наливних вантажів – 99,3 млн тонн (+0,1%).

Вантажообіг порту Новоросійськ склав 108,8 млн тонн (-3,7%). Тамань перевантажила 17,3 млн тонн (-4,9%), Туапсе – 15,2 млн тонн (+4,2%), Кавказ – 8,5 млн тонн (-43,9%), Ростов-на-Дону – 7,7 млн тонн (-26%).

Нагадаємо: Раніше повідомлялося, що впровадження повної заборони на експорт автомобільного бензину призвело у серпні до припинення відвантажень з морських портів Росії. Минулого місяця також не було зафіксовано постачань білоруського палива, яке зазвичай відвантажується через порти Усть-Луга і Санкт-Петербург.

Це свідчить про те, що обсяги Мозирського й Новополоцького НПЗ споживалися на внутрішньому ринку Білорусі або постачалися в країни ЄАЕС, зокрема в Росію, де спостерігається дефіцит високооктанового палива.

Росія витратить значні кошти на обстеження суден в порту, який атакували ЗСУ. “Росморпорт” оголосив аукціон на послуги з обстеження підводної частини суден, які знаходяться на якорних стоянках в акваторіях морських портів Астрахань і Оля. На це російське підприємство збирається витратити 80 млн рублів.

14 серпня підрозділи Сил спеціальних операцій ЗСУ спільно з іншими складовими Сил оборони вдарили по російському морському порту Оля, що в Астраханській області РФ, і поцілили по суховантажу. Судно “Порт Оля-4”, завантажене комплектуючими до БпЛА типу “Shahed” та боєприпасами з Ірану. Телеграм-канал “ВЧК-ОГПУ” повідомляв, що після атаки роботу порту на Каспійському морі було зупинено, оскільки були пошкоджені інфраструктура порту та митниця. За тиждень після атаки українських дронів в ніч на 15 серпня порт “Оля” був все ще паралізований.