Posted in

Кремній-вуглецева технологія: новий етап в акумуляторах

dbacebbcececcdbdae.jpg
dbacebbcececcdbdae.jpg

Що таке кремній-вуглецева технологія?

На ринку портативних акумуляторів стрімко розвивається кремній-вуглецева технологія (SiC). Ці акумулятори, при менших фізичних розмірах, мають більшу ємність і надійність. Технологію вже активно застосовують в апаратах китайських брендів, таких як Honor, Xiaomi, Vivo та OnePlus. Вона обіцяє змінити не тільки ринок смартфонів, а й багатьох інших гаджетів, від навушників до електромобілів.

Які переваги кремнію в акумуляторах?

Це ті самі літій-іонні акумулятори, але з однією відмінністю: замість традиційного графітового анода використовується кремній-вуглецевий. Перевага кремнію в тому, що він здатний утримувати майже в 13 разів більше літію, ніж графіт, що теоретично дає змогу кардинально збільшити щільність енергії.

Раніше використання чистого кремнію було неможливим через його властивість розширюватися до 300% під час заряджання, що швидко руйнувало структуру батареї. Нова гібридна структура вирішує цю проблему, стабілізуючи конструкцію за допомогою вуглецю. У результаті вийшов довговічний і продуктивний анод.

Які зміни вже помітні на ринку?

Збільшення ємності вже можна побачити на прикладі реальних пристроїв. Торішній Redmi Note 13 Pro+ з літій-іонною батареєю мав ємність 5000 мАг. Його наступник, Redmi Note 14 Pro+, у тому ж корпусі і з тією ж вагою отримав кремній-вуглецевий акумулятор на 6200 мАг — це зростання на 24%. Не кажучи вже про майбутній серійний смартфон Realme з АКБ на 10 000 мАг, який зберіг нормальні габарити.

Зменшуються і типові розміри телефонів. 6,3-дюймовий Google Pixel 9 Pro з батареєю на 4700 мАг важить 199 грамів. Водночас Vivo X200 Pro Mini з екраном аналогічного розміру оснащений батареєю на 5700 мАг і важить на 12 грамів менше. Потенціал модернізованих акумуляторів величезний. Незабаром вони з’являться в навушниках, розумних годинниках та іншій портативній електроніці. Ноутбуки можуть стати ще легшими — вага багатьох моделей наблизиться до 800-900 грамів.

Значний прорив очікується у сфері електромобілів. Зараз їхній пробіг на одному заряді в середньому обмежений 250-500 км. Перехід на SiC-батареї дасть змогу збільшити цю відстань.

Раніше повідомлялося, що літієві батареї раптом “порозумнішали”. Компанія Desay представила акумулятори з вбудованим штучним інтелектом. Це рішення підвищує безпеку та ефективність зберігання енергії, адже “розумна” система в реальному часі відстежує стан батареї і запобігає потенційним проблемам ще до їх виникнення.