У серпні 2024 року в Україну було імпортовано 1809 легкових автомобілів, виготовлених на китайських підприємствах. Це складає понад чверть ринку – 26,7%, що є найвищою часткою за підсумками спостережень Інституту досліджень авторинку.
Які типи двигунів переважають?
Серед нових легковиків, вироблених у Китаї, які були зареєстровані у згаданому періоді, лише 7,6% мали бензинові двигуни. 3% авто були з гібридними силовими установками, а решта 89,4% – електромобілі.
Хто лідирує за продажами?
Серед лідерів за кількістю перших реєстрацій у серпні виділяється четвірка брендів, котрі мали понад сто проданих автомобілів: BYD (823 шт.), Honda (327 шт.), Zeekr (193 шт.) та Audi (120 шт.).
Аналітики зазначають: “Наведений перелік свідчить про змішану картину: на ринок потрапляють як автомобілі від суто китайських компаній (BYD, Zeekr), так і моделі всесвітньо відомих брендів (Honda, Audi), які збираються на спільних підприємствах у Китаї. Це підтверджує, що виробництво ‘made in China’ стало глобальним явищем, що охоплює різні сегменти ринку”.
Що стосується окремих моделей, то беззаперечним лідером став BYD Song Plus (386 шт.). Далі слідують Honda e:NS1 (202 шт.), BYD Sea Lion 07 (153 шт.), Audi Q4 e-tron (98 шт.) та Zeekr 7X (93 шт.).
Нагадаємо, що у серпні 2025 року глобальні продажі китайських електромобілів та плагін-гібридів збільшились на 15% у порівнянні з аналогічним періодом минулого року і становили близько 1,7 млн автівок.