КК “Київавтодор” вже два тижні не може укласти угоду з ТОВ “Автострада” Максима Шкіля на капітальний ремонт Харківського шосе у Дніпровському та Дарницькому районах столиці за 1,26 млрд грн. Це відбулося після того, як 16 вересня компанію було визнано переможцем торгів.
За інформацією видання “Наші гроші”, затримка може бути пов’язана зі скандалом, який може виникнути через укладення угоди на таку велику суму в умовах бюджетного дефіциту, що впливає на виплату зарплат військовим. Кошторис виглядає досить дорогим: 1,26 млрд грн за п’ятикілометрову ділянку дороги означає близько чверті мільярда за кілометр, що значно дорожче за звичайне асфальтування.
Наприклад, неподалік “Київавтодор” замовив асфальтування кілометрової ділянки вулиці Драгоманова, яка обійшлася лише в 40 млн грн. У 2010 році також планувався ремонт Харківського шосе, коли голова КМДА Олександр Попов затвердив проект вартістю 101 млн грн у цінах 2011 року. Тоді долар коштував 8 гривень, що в п’ять разів менше за теперішню вартість.
Однак новий проект коштуватиме не в п’ять, а в 12 разів дорожче. Це може бути пов’язано з додаванням нових елементів, які вже піддаються критиці. Зокрема, йдеться про розширення вулиці та створення ледь не хайвею посеред спального району, що підвищує ризик ДТП через наявність багатьох переходів з світлофорами.
Крім того, можливо, що ремонт виглядає дорогим ще й тому, що навіть після тендеру з 10% знижкою від очікуваної ціни залишилося забагато маржі.
Нагадаємо: Група компаній “Автострада”, одна з найбільших дорожньо-інфраструктурних компаній в Україні, перемогла у тендері на капітальний ремонт Харківського шосе – однієї з основних вулиць на лівому березі Києва. Компанія “Автострада”, що належить Максиму Шкілю, також будує нові станції метро в Києві, зокрема на Виноградар, і отримає 1,18 млрд грн на добудову Подільського мосту.