Posted in

В Україні зросла вартість таксі на 3% у вересні

fafbdfaaccebdded.jpg
fafbdfaaccebdded.jpg

В Україні середня вартість поїздки на таксі зросла на 3% у порівнянні з літнім періодом. Про це повідомив генеральний менеджер Bolt Україна Сергій Павлик. “Базові тарифи не змінювалися, однак влітку середній чек зріс орієнтовно на 3–5%. Наразі, станом на вересень, ми спостерігаємо подальше незначне зростання середнього чека – на 3% порівняно з літнім періодом”, – зазначив Павлик.

Чому зростає вартість поїздок на таксі?

У компанії Uklon також підтвердили, що вони завжди фіксують незначне підвищення цін восени, у порівнянні з літнім сезоном. “Це повʼязано з тим, що в осінній період, з початком бізнес-сезону, багато користувачів повернулось в місто, часто змінюються погодні умови, люди викликають авто або користуються своїм – погіршується трафік, створюються затори в годину пік. Це все впливає на баланс попиту та пропозиції”, – відповіли в компанії.

Яка тарифна політика у компаніях?

За словами Павлика, тарифна політика Bolt Україна “останнім часом не змінювалася”. У компанії працює підхід динамічного ціноутворення, який враховує попит і пропозицію на ринку. Користувачі неодноразово скаржились у соцмережах, що часто стикаються з такою ситуацією: у застосунку вказується одна вартість поїздки, але за мінімальну ціну стало значно складніше викликати таксі. І водії одразу пропонують сплатити більшу суму за замовлення.

Генеральний менеджер Bolt Україна зазначив, що подібні ситуації можуть бути пов’язані з підвищеним попитом на поїздки та роботою функції “цінова пропозиція” у застосунку. “Раніше вона дозволяла пасажирам і водіям узгоджувати вартість у режимі реального часу, а зараз функцію видозмінено – вона доступна лише водіям і лише тоді, коли система визначає, що шанси прийняття конкретного замовлення нижчі”, – пояснив Павлик.

Він додав, що такий підхід дозволяє швидше знаходити водіїв навіть за складних умов – наприклад, у години пік, під час повітряних тривог або за несприятливої погоди. У компанії Uklon також зазначили, що платформа працює за принципом динамічного ціноутворення – автоматизованої системи, яка в режимі реального часу реагує на зміну попиту й пропозиції на ринку.

“Це складна математична модель, що враховує тисячі параметрів щохвилини, щоб забезпечити максимально ефективний розподіл доступних авто відповідно до актуальних потреб міста”, – пояснили в компанії. Алгоритм коригує базовий тариф залежно від багатьох факторів: часу доби, погодних умов, ситуації з громадським транспортом, дорожніх робіт, збоїв або пікових навантажень (наприклад, після тимчасового припинення роботи метро).

З початку повномасштабної війни до цього переліку додалися нові чинники – обстріли, проблеми зі зв’язком, комендантська година. Там додали, що варто враховувати економічну ситуацію в цілому – зростання вартості пального, обслуговування автомобіля тощо.

Нагадаємо: У серпні компанії Bolt, Uklon та Uber звернулися до адміністрації Києва з проханням врегулювати пересування містом у період комендантської години “особами, які мають об’єктивну потребу”. У відповідь на це Київська міська військова адміністрація (КМВА) заявила, що працює з правоохоронцями для створення прозорого механізму для нічних таксі-перевезень.