Posted in

Рекомендовано 9 проєктів для відновлення України

cadeaeaafbcf.jpg
cadeaeaafbcf.jpg

На засіданні експертної робочої групи з питань ініціювання, підготовки, супроводження та реалізації спільних з Європейським інвестиційним банком проєктів було рекомендовано 9 проєктів громад. З них три реалізуються в рамках флагманського проєкту Мінрозвитку “Рух без бар’єрів”. Про це інформує Міністерство розвитку громад та територій.

Йдеться про реалізацію проєктів в рамках Надзвичайної кредитної програми для відновлення України, Програми з відновлення України та Програми відновлення України III. “За результатами розгляду пропозицій громад до реалізації було рекомендовано 9 проєктів. З них три реалізуються в рамках флагманського проєкту Мінрозвитку ‘Рух без бар’єрів’: у Тальнівській громаді Черкаської області, Моршинській громаді Львівської області та Олександрійській громаді Кіровоградської області”, – говориться у повідомленні.

Що таке безбар’єрні маршрути?

Безбар’єрні маршрути – це транспортно-пішохідні шляхи, які громади облаштовують, щоб забезпечити безпечний і доступний простір для ветеранів, людей старшого віку, осіб з інвалідністю, батьків з маленькими дітьми та інших маломобільних груп населення.

Які ще проєкти були схвалені?

Серед інших схвалених проєктів – один у Волинській області щодо будівництва та розміщення газопоршневих і газотурбінних установок, зокрема когенераційних та блочно-модульних котелень. Ще один у Рівненській області щодо будівництва, реконструкції та капітального ремонту закладів охорони здоров’я.

Чотири проєкти у Запорізькій області – це реконструкція системи опалення та будівництво укриття у медзакладах, а також капітальний ремонт лікарні та з розміщенням центру гострої реабілітації та будівництво Центру безпеки громадян.

На першому засіданні експертної робочої групи також було схвалено 9 проєктів із загальним обсягом фінансування 1,1 млрд грн, зазначає міністерство. Зокрема, підтримано чотири заявки в межах напрямку “Рух без Бар’єрів” у Волинській та Івано-Франківській областях. Також тоді було ухвалено рішення про будівництво п’яти фабрик-кухонь у Вінницькій, Запорізькій, Київській, Львівській та Сумській областях.

“Загалом за результатами трьох засідань Експертна група відібрала 18 проєктів до фінансування в межах програми ‘Відновлення України ІІІ’ (транш В)”, – говориться у повідомленні.

Серед пріоритетних напрямків – житло для ВПО, системи опалення й водопостачання, укриття для шкіл і лікарень, реабілітаційні центри, створення доступних просторів для жителів громад у межах проєкту “Рух без бар’єрів”, будівництво фабрик-кухонь для шкільного харчування. Насамперед у фокусі уваги – прифронтові громади. Саме вони сьогодні найбільше потребують допомоги та швидких рішень, зазначають у відомстві.

З 11 по 30 вересня громади мали можливість подати пропозиції для отримання фінансування проєктів з відновлення та розвитку. Заявки приймались через цифрову екосистему DREAM. Усього подано 677 заявок на суму 24,2 млрд грн.

Фінансування проєктів здійснюється в рамках Програми відновлення України III (транш В), яку реалізує Уряд України спільно з Європейським інвестиційним банком. Загальна сума угоди становить 100 млн євро. Кошти спрямовуються на відновлення соціальної інфраструктури у регіонах, що постраждали від російської агресії, а також на підтримку громад, які зазнали значного навантаження через збільшення кількості внутрішньо переміщених осіб.

Нагадаємо: Раніше на засіданні керівного комітету Українського інвестиційного плану було ухвалено додаткове фінансування проєктів із підтримки та відновлення України. Керівний комітет Українського інвестиційного плану (Ukraine Investment Framework, UIF) забезпечує координацію фінансової підтримки відновлення та розвитку України. До схваленого урядом єдиного проєктного портфелю публічних інвестицій увійшло 149 програм і проєктів загальною вартістю понад 269 млрд дол. Уряд ухвалив постанову, що дозволяє розподіл та використання другого траншу фінансування від Європейського інвестиційного банку у розмірі 100 млн євро. Кабмін підтримав зміни до постанови, які дозволяють органам державного архітектурно-будівельного контролю проводити позапланові перевірки на окремих об’єктах під час воєнного стану.