Posted in

Аеропорт “Домодєдово” на межі банкрутства

fbfefadfdbead.jpg
fbfefadfdbead.jpg

Чому “Домодєдово” опинився в кризі?

Націоналізований аеропорт “Домодєдово” перебуває в передбанкрутному стані. Про це заявив новий керівник “Домодєдово” Андрій Іванов, пише The Moscow Times. Загальний борг “Домодєдово” сягнув 70 млрд руб., з яких 34 млрд у рублях і 450 млн у доларах. У 2025 році платежі за відсотками становитимуть 8 млрд руб. Тож, зараз відбуваються зустрічі з кредиторами з питань реструктуризації боргу. А заборгованість з податків влада дозволила спрямувати на виплату зарплат.

Які причини фінансових проблем аеропорту?

“Борг виник при падінні пасажиропотоку і виручки, збільшенні збитків, незважаючи на які не були скорочені витрати і не підвищувалася ефективність операційної діяльності”, – пояснив Іванов. У 2023 році пасажиропотік аеропорту становив майже 20 млн осіб, але у 2024-му показник упав до 15,5 млн. Цього року він може знизитися ще на 2 млн, зазначив Іванов. Наразі пасажиропотік “Домодєдово” щонайменше вдвічі нижчий за можливості.

Які фінансові показники аеропорту?

Топ-менеджер також повідомив про послідовне падіння виручки аеропорту: 2023 року вона становила 34 млрд руб., 2024-го – 31 млрд, а цьогоріч впаде до 30 млрд. Збиток у 2023 році він сягнув майже 7 млрд руб., 2024-го – 7,2 млрд, а цьогоріч зросте до 10 млрд. Ще приблизно 650 млн руб. становить поточна кредиторська заборгованість підприємств групи і приблизно стільки ж – борги із зарплати, зазначив Іванов.

Основні активи міжнародного аеропорту “Домодєдово” належали ТОВ “ДМЕ Холдинг”. Російська генпрокуратура звинуватила ключових бенефіціарів – Дмитра Каменщика і Валерія Когана – у тому, що, будучи резидентами інших держав, вони виводили прибуток за кордон. За рішенням суда “Домодєдово” націоналізували.

Нагадаємо: Раніше повідомлялося, що мінімум дві іноземні авіакомпанії розглядають можливість перенести частину рейсів із московських аеропортів до петербурзького Пулково на тлі зростання загрози атак дронів. Раніше повідомлялося, що 5 липня через небезпеку безпілотних атак в Росії було скасовано частину рейсів в аеропортах. Що спричинило колапс в аеропортах, виникла необхідність коригувати всі графіки.

Згодом російська влада заявила, нібито за ніч на 6 липня було знешкоджено 120 українських безпілотників. Транспортний колапс в аеропортах Росії, що почався в ніч на 5 липня через атаки українських безпілотників, до ранку 7 липня призвів до затримки майже двох тисяч рейсів. Два дні транспортного колапсу вже обійдуться російським авіакомпаніям у кілька десятків мільярдів рублів.

За підрахунками авіакомпаній та експертів, тільки перша доба скасувань рейсів у трьох аеропортах через атаку українських безпілотників обійшлася авіакомпаніям, за підрахунками на основі відкритих даних, щонайменше в 3,9 – 5,9 млрд руб. Через загрозу атак безпілотників із січня по травень 2025 року російські аеропорти призупиняли роботу щонайменше 217 разів. У середньому, польоти скасовували двічі на день.

Також раніше ЕП писала про те, що наявні у російських авіакомпаній літаки Boeing та Airbus “тримаються на скотчі і доброму слові”. І аналізувала, як санкції та війна “утилізують” цивільну авіацію РФ та чи приземляться остаточно її літаки. Про це ви можете прочитати у статті “На крилах ‘канібалізму’: як санкції перетворюють російську авіацію на металобрухт.”