Амбасадори України: експерти розповіли, як вони себе проявляють і чого не вистачає

fededaca

З початку повномасштабного вторгнення РФ, Україна на різних рівнях активно комунікує з міжнародними партнерами, аби отримати їх підтримку та допомогу у боротьбі з державою-агресором. Головним амбасадором нашої держави є президент Зеленський. До цієї роботи долучаються й інші люди, яких можна назвати адвокатами нашого бренду. Тож експерти під час проєкту “Карт-Бланш” на порталі “Коментарі” обговорили, хто ще може бути амбасадором бренду Made in Ukraine, як мають ці люди, чи компанії просуватимуть бренд, що вони представляють та розповіли чого їм не вистачає.

Треба амбасадорити українство

Співзасновник бізнес-спільноти Board, засновник маркетингової агенції Advanter Group Андрій Длігач  каже, що амбасадорами України мають стати науковці та винахідники, підприємці, таланти. 

“Я вважаю, що амбасадорами України мають стати науковці та винахідники, підприємці, таланти. Дуже бажано, щоб просували Україну не як у радянські часи, а через намагання показати балет. Дві перемоги в Євробаченні дають набагато менше, аніж коли один виходець з України створив ідею гелікоптерів, а інший запровадив одну з найбільших компаній у світі Google і так далі. Давайте покладатися на ці 7 мільйонів українців, чи навіть більше, які виїхали з 91 року і працюють за кордоном зараз і створюють, до речі, в п’ятеро більше ВВП, аніж ті, що залишились. Це просто так вони створюють це для інших країн. Давайте показувати ті цифри, давайте показувати тих талантів, давайте дамо можливість не цуратися, що вони — українці. Макс Поляков, який здригнув космічну галузь в Силіконовій долині. А таких є сотні суперталановитих людей, давайте зробимо так, щоб їм хотілося розповідати, те, що вони українці і тим самим, щоб вони амбасадорили українство”, -підсумував фахівець

Має бути колаборація брендів, людей та держави

Засновниця маркетингової агенції NOS Amigos Надія Двойнос вважає, що треба більше працювати у плані маркетингу та комунікацій.

“Наразі, говорячи про галузь, дуже багато амбасадорів є. І є компанії-амбасадори, які, на жаль, не комунікували з персонами на світовому ринку. У нас є спортсмени, які відомі своїми досягненнями, відтак вони вже автоматично є амбасадорами. Тобто Олександра Усика знають усі, хто полюбляє бокс або всі, хто хоч якось до нього дотичні, які дивляться його кілька разів на рік, тому що це там величина фігури. Але з ним також ніхто не працює. Так для мене він є амбасадором нашої країни, але в межах конкретної цільової аудиторії. Для того, щоб Олександр Усик став амбасадором нашої країни для більшої аудиторії — це те чим нам потрібно займатися в плані маркетингу і комунікацій. Для того, щоб наші бренди світові, які промотуються самостійно і відомі вже в окремих субстанціях цільових аудиторій, ставали глобально відомими, щоб наші люди з середини країни і зовні знали, що цей бренд, ця людина — це Made in Ukraine. Хоча вони про це говорять, просто цього не достатньо на глобальному рівні. Ми як країна не підіймаємо це, не кажемо, що це у нас найвища споруда у світі, це у нас найкраща компанія, яка займає ТОП-5 позицій в Apple Store, ми також маємо про це говорити, не тільки сама компанія. Це як в ситуації один в полі, тобто, твій один маркетинг офіс сидить і комунікує про це. Але компанії потрібно привертати увагу потенційних користувачів або партнерів. Вони займаються своєю цільовою аудиторією, а ми як країна маємо їх підіймати і працювати на нашу цільову аудиторію, яка набагато ширша, аніж аудиторія цієї компанії, або цього спортсмена і кричати про те, що це — ми, це — наше. В моєму розумінні ми маємо це робити в колаборації. Бренди будуть це робити, вкладати додаткові гроші, якщо вони будуть відчувати підтримку від держави”,- зазначила експертка.

Нагадаємо, що “Коментарі” інформували про те, чи готові іноземці платити за бренд “зроблено в Україні”.