Українська авіакомпанія XENA у операційному сезоні 2025 року виконала 450 місій у Туреччині та Чорногорії, де літаки АН-32П брали участь у протипожежних операціях. Про це йдеться у релізі авіакомпанії XENA. Компанія закінчила сезон з найвищими показниками ефективності в історії пожежних операцій цього типу літака.
Літаки української авіакомпанії здійснили 434 прицільні скиди, для пожежогасіння було використано 3 472 000 літрів води та протипожежної рідини. Літаки злітали з 14 аеропортів у Туреччині та Чорногорії. “Надійність літака АН-32П підтримувалась превентивним технічним обслуговуванням та узгодженою інженерною підтримкою, що дозволило завершити сезон без перерв”, – зазначено у повідомленні.
У липні 2025 року українська авіакомпанія XENA встановила абсолютні рекорди ефективності в протипожежних операціях з АН-32П за кількістю годин нальоту, місій, скидів та обсягом доставлених вантажів.
Які фактори сприяли успіху XENA?
Авіакомпанія XENA – єдиний комерційний оператор літаків типу АН-32П у світі, що спеціалізується на наданні високоефективних протипожежних авіаційних послуг. Зростання ефективності стало можливим завдяки вдосконаленій тактиці роботи, використанню передових аеродромів, швидкому перерозподілу ресурсів і застосуванню парних вильотів двох літаків одночасно.
“Сезон 2025 року підтвердив, що українська авіація здатна встановлювати світові стандарти ефективності й безпеки на найвимогливіших міжнародних ринках”, — зазначив Роман Мілешко, засновник XENA. “Результати нашої команди — це технічна досконалість АН-32П та виняткова майстерність українських екіпажів, які щодня протистоять стихії. У 2026 році ми готові масштабувати операції в Європі, зберігаючи безпеку пріоритетом номер один”, – додав він.
Які плани на майбутнє у компанії?
Компанія планує розширювати покриття в Європі, готуючись до нових міжнародних контрактів. Відповідність найвищим вимогам безпеки та якості, підтверджена результатами 2025 року, становить фундамент цього плану. З 2021 року XENA виконала понад 1 300 місій і доставила понад 10 мільйонів літрів вогнегасної рідини в Туреччині, Грузії та Чорногорії.
Нагадаємо, раніше українська авіакомпанія “XENA”, яка спеціалізується на повітряному пожежогасінні, оголосила про плани розширення свого флоту у зв’язку з активною участю в європейських тендерах. Державна авіаційна служба України оновлює та приводить у відповідність нормативно-правову базу, яка у тому числі визначає порядок експлуатації повітряних суден радянського походження на території України.
Раніше повідомлялося, що дочірня компанія ДП “Антонов” починає будівництво ангару для технічного обслуговування літаків в аеропорту Лейпцигу у Німеччині. Також народні депутати подали правки до законопроєктів про створення Defence City, щоб авіабудівні підприємства отримали такі ж преференції, як і інші учасники оборонно-промислового комплексу, щоб розвивати авіаційну спроможність України. Пропозиції представників українського авіапрому щодо включення до Defence City враховані частково.


