Британська компанія Cranfield Aerospace Solutions (CAeS) вперше представила на авіасалоні Dubai Airshow 2025 свій безпілотний літак ST-5 Stingray з воднево-електричним двигуном.
Літальний апарат із розмахом крил 5,5 метра має велику дальність польоту, хоча точні характеристики поки що не розкриваються. Подробиці повідомило видання AeroTime.
Які переваги має Stingray?
Stingray спроектований на основі воднево-електричної силової установки, яка підвищує аеродинамічну та інтеграційну ефективність, даючи змогу дрону нести на 60% більше корисного навантаження, ніж звичайні літальні апарати з такою самою вагою. Компанія поки що не опублікувала прогнозовані показники тривалості, дальності та швидкості польоту, але заявила, що конструкція призначена для забезпечення тривалих місій у складних умовах.
CAeS заявила, що розміри і конфігурація дають змогу використовувати БПЛА для вантажних перевезень, атмосферних досліджень, пошуково-рятувальних операцій і зондування навколишнього середовища. Залежно від потреб, оператори можуть вибирати між збільшеною вантажопідйомністю або дальністю польоту. Ймовірно, це залежить від кількості палива в баку.
Коли розпочалася розробка Stingray?
За даними CAeS, розробка Stingray розпочалася в червні 2025 року і швидко пройшла шлях від розроблення концепції до закупівлі комплектуючих, стендових випробувань і складання конструкції. Зараз на безпілотник встановлюють силову установку.
Проєкт ґрунтується на попередніх роботах інженерів зі створення змішаного крила, включно з 11-річною співпрацею з Boeing і NASA над концепт-літаками X-48B і X-48C, де команда зосередилася на максимальному підвищенні аеродинамічної ефективності та інтеграції корисного навантаження.
Британська аерокосмічна компанія також оголосила про новий меморандум про взаєморозуміння з Національним океанографічним центром (NOC) для вивчення можливості використання цього літального апарату для морських і кліматичних досліджень.
На Dubai Airshow 2025 Stingray красувався на павільйоні “Фонду стратегічного розвитку” з Абу-Дабі, який є найбільшим інвестором CAeS. Організація входить до групи EDGE, яка розширила свою діяльність у секторі безпілотних систем завдяки інвестиціям і партнерствам по всьому регіону.
У 2025 році у США випробували БПЛА з повітряними кулями на водні. Вони дозволять військовим довгий час вести розвідку зі стратосфери. Тим часом, Китай обходить США і Європу з виробництва водню. Захід поки що має перевагу у вигляді передових технологій, але скоро це може змінитися.


