Безпілотник X-BAT від оборонного технологічного стартапу Shield AI буде оснащений двигуном F110-GE-129 від GE, який також використовується винищувачами F-15 та F-16.
GE також допоможе компанії Shield AI об’єднати F110 з платформою X-BAT. Про це повідомляє портал Breaking Defense з посиланням на свої джерела.
Старший віцепрезидент і генеральний менеджер з питань літаків Shield AI Армор Харріс заявив, що F110 “забезпечує необхідну продуктивність” для експлуатації X-BAT, особливо у вертикальному положенні.
Коли відбудеться перший демонстраційний політ?
Гарріс розповів, що Shield AI працює над X-BAT приблизно 18 місяців, а GE приєдналася приблизно шість місяців тому для вдосконалення двигуна літака. Очікується, що перший демонстраційний політ з вертикальним злетом і посадкою відбудеться до другої половини наступного року, а виробництво стартує у 2029 році.
Яка роль GE у проекті?
Віцепрезидент і генеральний менеджер підрозділу Edison Works компанії GE Стів Рассел зазначив: “Ми відразу зрозуміли, що [X-BAT] дійсно пропонує революційний підхід до вирішення цих дилем перед потенційними супротивниками. Тож ми дуже вдячні за можливість співпрацювати з Shield над цим”.
Згідно з меморандумом про взаєморозуміння, підписаним фірмами, GE надасть свою силову установку F110-GE-129 та інтегрує сопло з вектором тяги, критично важливе для операцій вертикального зльоту та посадки (VTOL) платформи X-BAT.
Нагадаємо, Shield AI представила у Вашингтоні концепт безпілотного винищувача X-BAT військового призначення з вертикальним зльотом і посадкою наприкінці жовтня цього року.
Фокус також повідомляв, що Shield AI та українська компанія Iron Belly спільно розробили далекобійний ударний дрон D4, здатний працювати в автономному режимі.


