Що таке hybrid-G 150 4×4?
Ідея встановлення ГБО на гібридні автомобілі нарешті реалізована на заводському рівні. Dacia (Renault Group) оголосила про початок виробництва нової двопаливної електрифікованої установки hybrid-G 150 4×4, яка забезпечить кросоверам економічний повний привід. Це рішення має зробити румунські моделі одними з найвигідніших на ринку.
Які технічні характеристики нової установки?
Установка hybrid-G 150 4×4 поєднує роботу на бензині та пропан-бутані (LPG) з електричним приводом задньої осі. Система базується на 1,2-літровому 3-циліндровому турбодвигуні, який видає 140 к.с. та 230 Нм. Цей двигун обертає передні колеса через нову 6-ступеневу автоматичну коробку з подвійним зчепленням (DW23) та заряджає невелику тягову батарею місткістю 0,84 кВт-год. Задню вісь приводить у рух окремий електромотор потужністю 31 к.с., обладнаний унікальним 2-ступеневим редуктором. Загальна системна потужність становить 154 к.с.
Попри те, що фізичного зв’язку між двигуном внутрішнього згоряння та електромотором немає, складна логіка системи забезпечує роботу в режимі повного приводу, імітуючи навіть понижену передачу та блокування міжосьового диференціала. Завдяки малій батареї, окремого електричного режиму немає, але система автоматично активує електропривід для руху на невеликій швидкості в місті, під час зупинок у заторах чи на світлофорах.
Яка економія пального?
Ключовим технічним рішенням є окрема 2-ступенева коробка передач на задній осі, інтегрована з електромотором. Вона може переходити в нейтральний режим для економії пального при передньому приводі або автоматично обирати нижчу чи вищу передачу для повного приводу. Навіть з додатковою вагою (близько 70 кг) через електромотор, батарею та два 50-літрових паливних баки (для бензину та газу), очікувана витрата пального в змішаному циклі становить лише 6,5 літра на 100 км. Це забезпечує рекордний загальний запас ходу близько 1500 км на одній повній заправці.
Попередні розрахунки, з урахуванням українських цін на пальне, показують, що вартість кілометра для цієї установки становитиме приблизно 3 гривні. Це вигідніше, ніж у бензинового повнопривідного Renault Duster 1.2 MHEV (3,5 грн/км). Проте Dacia поки не оголосила європейську ціну на версію hybrid-G 150 4×4, а також не розкрила планів щодо постачання цієї унікальної установки на український ринок.


