Експорт агропродовольчої продукції з України у січні-червні 2025 року склав 11,3 млрд дол. США. Це на 9% менше минулорічних показників за відповідний період. Про це повідомляє заступник директора “Інституту аграрної економіки” Микола Пугачов.
Які ринки залишаються основними для агропродукції?
За даними науковця, частка експорту агропродукції в загальному експорті України за 6 місяців 2025 року складає близько 57%. Основними ринками збуту вітчизняної агропродукції залишаються три регіони – країни Європейського Союзу, Азії та Африки. Їхня сумарна частка склала 92% вартості українського експорту сільгосппродукції.
Хто очолює рейтинг країн-імпортерів?
Пугачов зазначає, що рейтинг країн–імпортерів вітчизняної агропродукції зі значним відривом очолила Туреччина, яка за обсягами закупівель українського продовольства традиційно входить до топ-3. До цієї країни було продано аграрної продукції на суму 1445 млн дол. США – близько 13% у географічній структурі агроекспорту. Іспанія, яка торік за результатами І півріччя очолювала топ-10, перемістилася на другу позицію у рейтингу. Її частка склала 8%. Останньою у топ-10 країн – найбільших імпортерів української с/г продукції є Алжир (289 млн дол. США).
Які групи продукції домінують в агроекспорті?
За інформацією науковця, основними групами в структурі агроекспорту, як і раніше, виступають зернові культури (3990 млн дол. США), олії та жири (3160 млн дол. США), олійні культури (996 млн дол. США), залишки і відходи харчової промисловості (741 млн дол. США), м’ясо та субпродукти (581 млн дол. США). Разом вони забезпечили 84% експорту Україною агропродовольства на ринки країн світу в грошовому виразі, зазначає Пугачов.
Нагадаємо: Станом на 30 липня Україна з початку 2025/26 МР експортувала 1,297 млн тонн зернових і зернобобових культур.