Які результати дослідження?
У дослідженні за участю 1300 електромобілів розвінчали страх, пов’язаний зі швидкою деградацією і дорогою заміною батарей. Виявилося, що акумулятори сучасних електрокарів зношуються набагато повільніше, ніж прийнято вважати.
Багато хто впевнений, що через 5-8 років експлуатації АКБ електромобіля виходить з ладу, і її заміна обходиться в десятки тисяч доларів. Однак нове дослідження шведського маркетплейса старих авто Kvdbil доводить, що це не так, пише Electrek.
Що з’ясували дослідники?
Експерти проаналізували стан здоров’я акумуляторів понад 1300 старих електромобілів і гібридів. Результати виявилися вражаючими: 8 з 10 протестованих електрокарів зберегли понад 90% своєї первісної ємності батареї.
“Деградація автомобільного акумулятора відбувається повільно завдяки передовим технологіям і продуманій конструкції, включно з охолодженням осередків. Цей результат спростовує міф про те, що батареї старих автомобілів недовговічні”, — заявив Мартін Рейнхольдссон, керівник тестів у Kvdbil.
Які електрокари найбільш “живучі”?
Крім того, виявили лідерів за довговічністю батарей. Перші два місця несподівано посіли автомобілі Kia, випередивши навіть Tesla.
Топ-10 електромобілів із найкращим середнім станом батареї:
- Kia EV6
- Kia e-Niro
- Tesla Model Y
- Opel Mokka-e
- Mazda MX-30
- Audi Q4 e-tron
- Fiat 500e
- Volvo XC40 Recharge
- Citroën e-C4
- Volkswagen ID.4
У загальному заліку брендів (з урахуванням усіх моделей) Tesla посіла четверте місце, поступившись Kia, Audi та Opel. Однак експерти зазначають, що це може бути пов’язано з більшим середнім віком і пробігом автомобілів Tesla порівняно з іншими марками.
Чому це важливо?
Виявилося, що сучасні батареї з рідинним охолодженням цілком надійні і, найімовірніше, переживуть сам автомобіль. Таким чином, купівля 3-5-річного електрокара здатна стати розумним вкладенням.
Дослідження підтверджує те, про що давно говорять досвідчені власники: для збереження здоров’я батареї достатньо дотримуватися простих правил — не заряджати її щодня до 100% (обмежуючись 80%) і мінімізувати використання надшвидких зарядок постійним струмом.
Раніше повідомлялося, що електрокари Chery отримають твердотільну батарею, яка забезпечує запас ходу до 1500 км. Chery завершує розробку інноваційної твердотільної батареї. Вона має рекордну щільність енергії в 600 Вт∙год/кг, що дає змогу збільшити запас ходу електрокарів більш ніж удвічі.


