Posted in

Грецькі танкери зменшили транспортування російської нафти

ccdbabaaffd.jpg
ccdbabaaffd.jpg

Кількість грецьких танкерів, які транспортують російську нафту, впала до найнижчого рівня з моменту вторгнення в Україну. Про це повідомляє Greek Reporter.

Чому зменшилася кількість грецьких танкерів?

Це різке і негайне скорочення відображає широкомасштабні порушення на ринку та обережність напередодні критичного терміну введення санкцій США проти великих російських виробників “Роснефть” і “Лукойл”. Попередні дані від Windward і Vortexa підтверджують швидкий відхід: лише три з 65 російських вантажів нафти, завантажених між 1 і 16 листопада, були перевезені на суднах, що належать Греції.

Які наслідки санкцій для ринку нафти?

Санкції, спрямовані проти ключових виробників Росії, свідчать про кардинальну зміну стратегії адміністрації Трампа, яка з січня в основному зосереджувала свої зусилля на іранській нафті та судноплавстві. Блокування безпосередньо експорту замість обмеження ціни продажу підриває основний принцип механізму обмеження цін на нафту.

З початку війни танкери, що належать Греції, відігравали ключову роль у перевезенні російської нафти, що відповідала обмеженням. Коли ціна на російську нафту марки Urals була нижчою за обмеження в 60 доларів за барель (з січня по липень), танкери, що належать Греції, законно перевозили до 40% всієї нафти з Росії, поряд із суднами, що підпадали під санкції, та “тіньовим флотом” старих суден, що працювали під непрозорими реєстрами та страхуванням.

Фахівці підкреслюють, що існує “безліч способів” приховати походження нафти. Передача вантажу з судна на судно, зміна назв або фарбування танкерів, або перереєстрація вантажів на наземних складах — це лише деякі з поширених методів.

Які прогнози щодо впливу санкцій?

Нагадаємо, санкції США проти найбільших нафтокомпаній Росії набули чинності, але трейдери очікують, що вони не матимуть великого впливу. Агентство Bloomberg стверджує, що санкції США, що набули чинності у п’ятницю, можуть залишити майже 48 млн барелів російської сирої нафти “на воді”, змушуючи десятки танкерів терміново шукати альтернативні пункти призначення.

Керівник Моніторингової групи “Інституту Чорноморських стратегічних досліджень” Андрій Клименко стверджує, що Росія занижує реальні обсяги експорту нафти. “Там, де реальне зменшення експорту нафти на 18-22% за даними нашого об’єктивного моніторингу (своїми очима), вони малюють 40-73%”, – зазначив він.

Раніше повідомлялося, що так званий “тіньовий флот” Росії перемістив перевантаження нафти з Лаконської затоки біля Греції до міжнародних вод. Грецьку владу непокоять потенційні розливи нафти у більш неспокійному відкритому морі. Рік тому ВМС Греції на чотири місяці продовжили серію військово-морських навчань у Лаконійській затоці, збільшивши їх до десяти місяців. Греція рекомендувала судам у зв’язку з військовими навчаннями біля Лаконської затоки і навіть далі уникати цього району.